מבחר זמירות מרגשות למוצאי שבת
מעלת השמחה ביום השבת לא עוזבת כאשר השבת יוצאת. נהפוך הוא. מצווה גדולה עד מאוד להמשיך את שמחת השבת אף למוצאי שבת, וזו סגולה נפלאה לכל הטובות. לפניכם מבחר זמירות שיוחדו למוצאי שבת, ומסוגלות להמשיך את רוח השמחה
עוד לא מחוברים לכל הטוב שיש לנו להציע? התחברו עכשיו לקבוצות השונות וולתכנים הייחודיים שלנו ברשתות החברתיות! לחצו כאן >>>
המבדיל
(הזמר הזה חיברו יצחק הקטן ושמו כתוב בראשי החרוזים מהחרוז השני והלאה(
הַמַּבְדִיל בֵּין קֹדֶשׁ לְחוֹל, חַטֹּאתֵינוּ הוּא יִמְחוֹל, זַרְעֵנוּ וְכַסְפֵּנוּ יַרְבֶּה כַּחוֹל, וְכַכּוֹכָבִים בַּלָּיְלָה. יוֹם פָּנָה כְּצֵל תּוֹמֶר, אֶקְרָא לָאֵל עָלַי גּוֹמֵר, אָמַר שׁוֹמֵר, אָתָא בֹקֶר וְגַם לָיְלָה. צִדְקָתְךָ כְּהַר תָּבוֹר, עַל חֲטָאַי עַבוֹר תַּעֲבוֹר, כְּיוֹם אֶתְמוֹל כִּי יַעֲבוֹר, וְאַשְׁמוּרָה בַלָּיְלָה. חָלְפָה עוֹנַת מִנְחָתִי, מִי יִתֵּן מְנוּחָתִי, יָגַעְתִּי בְאַנְחָתִי, אַשְׂחֶה בְּכָל לַיְלָה. קוֹלִי בַּל יֻנְטָל, פְּתַח לִי שַׁעַר הַמְּנֻטָּל, שֶׁרֹאשִׁי נִמְלָא טָל, קְוֻצּוֹתַי רְסִיסֵי לָיְלָה. הֵעָתֵר נוֹרָא וְאָיוֹם, אֲשַׁוֵּעַ תְּנָה פִדְיוֹם, בְּנֶשֶׁף בְּעֶרֶב יוֹם, בְּאִישׁוֹן לָיְלָה. קְרָאתִיךָ יָהּ הוֹשִׁיעֵנִי, אֹרַח חַיִּים תּוֹדִיעֵנִי, מִדַּלוּת תְּבַצְעֵנִי, מִיּוֹם וְעַד לָיְלָה. טַהֵר טִנוּף מַעֲשַׂי, פֶּן יֹאמְרוּ מַכְעִסַי, אַיֵה נָא אֱלוֹהַּ עֹשָׂי, הַנוֹתֵן זְמִירוֹת בַּלָּיְלָה. נַחְנוּ בְיָדְךָ כַּחוֹמֶר, סְלַח נָא עַל קַל וָחוֹמֶר, יוֹם לְיוֹם יַבִּיעַ אֹמֶר, וְלַיְלָה לְלַיְלָה. (הַמַּבְדִיל) אֵל פּוֹדֶה מִכָּל צָר, קְרָאנוּךָ מִן הַמֵּצָר, יָדְךָ לֹא תִקְצָר, לֹא יוֹם וְלֹא לָיְלָה (הַמַּבְדִיל) מִיכָאֵל שַׂר יִשְׂרָאֵל, אֵלִיָּהוּ וְגַבְרִיאֵל, יָבֹאוּ נָא עִם הַגּוֹאֵל, קוּמוּ בַּחֲצִי הַלָּיְלָה (הַמַּבְדִיל) תְּנָה לָּנוּ שָׁבוּעַ טוֹב, רַעֲנָן כְּגַן רָטוֹב, גם ה' יִתֶּן הַטּוֹב, כָּל הַיּוֹם וְכָל הַלָּיְלָה. הַמַּבְדִיל בֵּין קֹדֶשׁ לְחוֹל. חַטֹּאתֵינוּ הוּא יִמְחוֹל. זַרְעֵנוּ וְכַסְפֵּנוּ יַרְבֶּה כַּחוֹל. וְכַכּוֹכָבִים בַּלָּיְלָה.
אתקינו סעודתא
אַתְקִינוּ סְעוּדָתָא דִמְהֵימְנוּתָא שְׁלֵמָתָא חֶדְוָתָא דְּמַלְכָּא קַדִּישָׁא. אַתְקִינוּ סְעוּדָתָא דְמַלְכָּא, דָּא הִיא סְעוּדָתָא דְדָוִד מַלְכָּא מְשִׁיחָא, אַבְרָהָם יִצְחָק וְיַעֲקֹב אַתְיָן לְסַעֲדָא בַּהֲדֵיהּ.
(ויאמר שלש פעמים:) דָּוִד מֶלֶךְ יִשְׂרָאֵל חַי וְקַיָּם. סִימָן טוֹב וּמַזָּל טוֹב יְהֵא לָנוּ וּלְכָל יִשְׂרָאֵל אָמֵן.
מִזְמוֹר לְדָוִד: יְהֹוָה רֹעִי לֹא אֶחְסָר, בִּנְאוֹת דֶּשֶׁא יַרְבִּיצֵנִי, עַל מֵי מְנֻחוֹת יְנַהֲלֵנִי. נַפְשִׁי יְשׁוֹבֵב, יַנְחֵנִי בְמַעְגְּלֵי צֶדֶק לְמַעַן שְׁמוֹ. גַּם כִּי אֵלֵךְ בְּגֵיא צַלְמָוֶת לֹא אִירָא רָע, כִּי אַתָּה עִמָּדִי, שִׁבְטְךָ וּמִשְׁעַנְתֶּךָ הֵמָּה יְנַחֲמֻנִי. תַּעֲרֹךְ לְפָנַי שֻׁלְחָן נֶגֶד צֹרְרָי, דִּשַּׁנְתָּ בַשֶּׁמֶן רֹאשִׁי כּוֹסִי רְוָיָה. אַךְ טוֹב וָחֶסֶד יִרְדְּפוּנִי כָּל יְמֵי חַיָּי וְשַׁבְתִּי בְּבֵית יְהֹוָה לְאֹרֶךְ יָמִים.
במוצאי יום מנוחה
(מחבר זמר זה שמו יעקב מנוי חזק וחתום שמו בראשי החרוזים מהחרוז השני(
בְּמוֹצָאֵי יוֹם מְנוּחָה, הַמְצֵא לְעַמְּךָ רְוָחָה, שְׁלַח תִּשְׁבִּי לְנֶאֱנָחָה, וְנָס יָגוֹן וַאֲנָחָה. יָאֲתָה לְךָ צוּרִי, לְקַבֵּץ עַם מְפֻזָּרִי, מִיַּד גּוֹי אַכְזָרִי, אֲשֶׁר כָּרָה לִי שׁוּחָה. עֵת דּוֹדִים תְּעוֹרֵר אֵל, לְמַלֵּט עַם אֲשֶׁר שׁוֹאֵל, רְאוֹת טוּבְךָ בְּבוֹא גוֹאֵל, לְשֶׂה פְזוּרָה נִדָּחָה. קְרָא יֶשַׁע לְעַם נְדָבָה, אֵל דָּגוּל מֵרְבָבָה, יְהִי הַשָּׁבוּעַ הַבָּא, (לָנוּ וּלְכָל יִשְׂרָאֵל) לִישׁוּעָה וְלִרְוָחָה. בַּת צִיּוֹן הַשְּׁכוּלָה, אֲשֶׁר הִיא הַיּוֹם גְּעוּלָה, מְהֵרָה תִּהְיֶה בְעוּלָה, בְּאֵם הַבָּנִים שְׂמֵחָה. מַעְיָנוֹת אֲזַי יְזוּבוּן, וּפְדוּיֵי יְהֹוָה עוֹד יְשׁוּבוּן, וּמֵי יֶשַׁע יִשְׁאֲבוּן, וְהַצָּרָה נִשְׁכָּחָה. נְחֵה עַמְּךָ כְּאָב רַחֲמָן, יְצַפְצְפוּ עַם לֹא אַלְמָן, דְּבַר יְהֹוָה אֲשֶׁר נֶאֱמָן, בַּהֲקִימְךָ הַבְטָחָה. וִידִידִים פְּלֵיטֵי חֶרֶץ, נְגִינָתָם יִפְצְחוּ בְמֶרֶץ, בְּלִי צְוָחָה וּבְלִי פֶרֶץ, אֵין יוֹצֵאת וְאֵין צְוָחָה. יְהִי הַחֹדֶשׁ הַזֶּה, כִּנְבוּאַת אֲבִי חוֹזֶה, וְיִשָּׁמַע בְּבַיִת זֶה (וּבְבָתֵּי כָּל יִשְׂרָאֵל) קוֹל שָׂשׁוֹן וְקוֹל שִׂמְחָה. חָזָק יְמַלֵּא מִשְׁאֲלוֹתֵינוּ, אַמִּיץ יַעֲשֶׂה בַּקָּשָׁתֵנוּ, וְהוּא יִשְׁלַח בְּמַעֲשֵׂה יָדֵינוּ, בְּרָכָה וְהַצְלָחָה. בְּמוֹצָאֵי יוֹם גִּילָה, שִׁמְךָ נוֹרָא עֲלִילָה, שְׁלַח תִּשְׁבִּי לְעַם סְגֻלָּה, רֶוַח שָׂשׁוֹן וַהֲנָחָה. קוֹל צָהֳלָה וְרִנָּה, שְׂפָתֵינוּ אָז תְּרַנֵּנָה, אָנָּא יְהֹוָה הוֹשִׁיעָה נָּא, אָנָּא יְהֹוָה הַצְלִיחָה נָּא.
חדש ששוני
(מחבר הזמר רבי שילא ושמו חתום בסופי תיבות ראשונות של הזמר(
חַדֵשׁ שְׂשׁוֹנִי אֵל נָא וְהָבִיא אֶת אֵלִיָּהוּ הַנָּבִיא. אַמֵּץ וְחַזֵּק רִפְיוֹן יָדִי, בָּרֵךְ מְלַאכְתִּי וְכָל מַעְבָּדִי, גּוֹאֲלִי זְכוֹר עָנְיִי וּמְרוּדִי, דְּבָרְךָ הַטּוֹב הָקֵם לְעוֹדְדִי, הָרֵץ וּשְׁלַח וְשַׂמַּח לְבָבִי, אֶת אֵלִיָּהוּ הַנָּבִיא. וָעֵד וְהָכֵן דֵּי סִפּוּקִי, זַמֵּן מְזוֹנִי וְלֶחֶם חֻקִּי, חֲלֵב חֵיל גּוֹיִם חִישׁ לְהָנִיקִי, טוּבְךָ תְּשַׂבַּע עוֹלְלִי וְיוֹנְקִי, יָבא מְשִׁיחִי לְעִיר מוֹשָׁבִי, אֶת אֵלִיָּהוּ הַנָּבִיא. כּוֹנֵן לְעַם זוּ צוּרִי צוּר לַחֲבוֹשׁ, לֶחֶם לֶאֱכוֹל וּבֶגֶד לִלְבּוֹשׁ, מְשַׂנְאִי יֶחֱזֶה יֵרֶא וְיֵבוֹשׁ, נְוֵה הַר שֵׂעִיר בְּקָרוֹב תִּכְבּוֹשׁ, שְׂשׁוֹנִי יִגְדַּל בִּרְאוֹת סְבִיבִי, אֶת אֵלִיָּהוּ הַנָּבִיא. עַמּוֹן וּמוֹאָב מְהֵרָה תְכַלֶּה, פְּדוּתְךָ לְעַמְּךָ בְּקָרוֹב תְּגַלֶּה, צִיּוֹן תְּמַלֵּא מֵעַם אֵלֶּה, קִרְיַת מֶלֶךְ רָב אָז נַעֲלֶה, שַׁכֵּן תְּשַׁכֵּן בְּתוֹךְ עַם צְבִי, אֶת אֵלִיָּהוּ הַנָּבִיא.
אגיל ואשמח בלבבי
(מחבר זמר זה שמו אלעזר וחתום בראשי החרוזים(
אָגִיל וְאֶשְׂמַח בִּלְבָבִי, בִּרְאוֹתִי כִּי מֵאוֹיְבִי תָּרִיב רִיבִי, וּלְצִיּוֹן גוֹאֵל תָּבִיא, אִישׁ צֶמַח תַּצְמִיחַ, אֵלִיָּהוּ הַנָּבִיא וּמֶלֶךְ הַמָּשִׁיחַ. לָכֵן בָּעַמִּים יַחַד, תִּפּוֹל אֵימָה וָפַחַד, לִבָּם יִפְחָד, בְּעֵת יַעֲלֶה גּוֹי אֶחָד, וְאֹרְחוֹתָיו יַצְלִיחַ, אֵלִיָּהוּ הַנָּבִיא וּמֶלֶךְ הַמָּשִׁיחַ. עוֹד מִמִּזְרָח לְמַעֲרָב, יֵעוֹר לַעֲשׁוֹת הֶרֶג רָב, בֶּאֱדוֹם וַעֲרָב, לַעֲרוֹךְ מִלְחָמָה וּקְרָב, עַל אוֹיְבָיו יַצְרִיחַ, אֵלִיָּהוּ הַנָּבִיא וּמֶלֶךְ הַמָּשִׁיחַ. זֵדִים מַלְכֵי אֲדָמָה, יְטוּר נָפִישׁ וָקֵדְמָה, מִשְׁמָע וְדוּמָה, נוּסוּ נֶגְבָּה וְיָמָּה, אֲשֶׁר אֶתְכֶם יַבְרִיחַ, אֵלִיָּהוּ הַנָּבִיא וּמֶלֶךְ הַמָּשִׁיחַ. רָנּוּ כָּל עֹבְרֵי אֹרַח, כִּי הִנֵּה רַעֲנָן אֶזְרַח, אוֹרוֹ זָרַח, קָנֶה כַּפְתּוֹר וָפֶרַח, עַל הַר צִיּוֹן יַפְרִיחַ, אֵלִיָּהוּ הַנָּבִיא וּמֶלֶךְ הַמָּשִׁיחַ.
אלהים יסעדנו
מחבר הזמר רבי אברהם ושמו חתום בראשי החרוזים:
אֱלֹהִים יִסְעָדֵנוּ, בְּרָכָה בִּמְאוֹדֵנוּ, וְזֶבֶד טוֹב יִזְבְּדֵנוּ, בְּכָל מִשְׁלַח יָדֵינוּ. אֱלֹהִים יִסְעָדֵנוּ. בְּיוֹם רִאשׁוֹן לִמְלָאכָה, יְצַו אִתָּנוּ בְּרָכָה, וְיוֹם הַשֵּׁנִי כָּכָה, יַמְתִּיק אֶת סוֹדֵנוּ. אֱלֹהִים יִסְעָדֵנוּ. רַבֵּה צְבָאֵי יִשְׁעִי, בַּשְּׁלִישִׁי וּבָרְבִיעִי, בַּחֲמִישִׁי אַךְ לֹא בְעִי, יִשְׁלַח אֶת פּוֹדֵנוּ. אֱלֹהִים יִסְעָדֵנוּ. הָכֵן טְבוֹחַ טֶבַח, בְּיוֹם הַשִּׁשִּׁי זֶבַח, קוֹדֶשׁ הִלּוּל וָשֶׁבַח, עַל כָּל מַחֲמַדֵּינוּ. אֱלֹהִים יִסְעָדֵנוּ. מַעֲדַנִּים לְנַפְשֵׁנוּ, נִתַּן בְּיוֹם קָדְשֵׁנוּ, וְרַעֲנָנָה עַרְשֵׂנוּ, וְלַיְלָה אוֹר בַּעֲדֵנוּ. אֱלֹהִים יִסְעָדֵנוּ, בְּרָכָה בִּמְאוֹדֵנוּ, וְזֶבֶד טוֹב יִזְבְּדֵנוּ, בְּכָל מִשְׁלַח יָדֵינוּ.
אלי חיש גואלי
מחבר הזמר רבי נחמן ושמו חתום בראשי החרוזים:
אֵלִי חִישׁ גּוֹאֲלִי עַבְדְּךָ יַשְׂכִּילִי, מְבַשֵׂר טוֹב אֵלִי, אֶת אֵלִיָּהוּ הַנָּבִיא.
נָאווּ עַל הֶהָרִים, שְׁלוּחֵי יוֹצֵר הָרִים, וְרַגְלֵי הַמְבַשְּׂרִים, בֶּאֱמוֹר שׁוּבִי שׁוּבִי.
אֵלִי חִישׁ גּוֹאֲלִי
חֲבִי כִּמְעַט רֶגַע, כָּל מַחֲלָה וְכָל נֶגַע, אוֹיְבַיִךְ אֶפְגַּע, יוֹם נָקָם בְּלִבִּי.
אֵלִי חִישׁ גּוֹאֲלִי
מַלְכֵּךְ יָבֹא לָךְ, יָפָה אַתְּ כֻּלָּךְ, וְרַעְיָתִי לְמוּלָךְ, גִּלְעָדִי הַתִּשְׁבִּי.
אֵלִי חִישׁ גּוֹאֲלִי
נוֹפֶת תִּטּוֹפְנָה, שִׂפְתֵי בְנֵי יוֹנָה, כִּי בָא עֵת לְחֶנְנָהּ, צִיּוֹן נַחֲלַת צְבִי.
אֵלִי חִישׁ גּוֹאֲלִי
אדיר איום
(לא ידוע מי חיברו. בנוי על פי סדר הא-ב ועוסק בגלות ובגאולה(
אַדִּיר אָיוֹם וְנוֹרָא, בַּצַּר לִי לְךָ אֶקְרָא, יְהֹוָה לִי לֹא אִירָא. גְּדוֹר פִּרְצַת הֵיכָלִי, דָּגוּל מַהֵר חַכְלִילִי, יְהֹוָה הֱיֵה עוֹזֵר לִי. הֵן אַתָּה תִקְוָתִי, וְלִישׁוּעָתְךָ קִוִּיתִי, יְהֹוָה עוֹז יְשׁוּעָתִי. זָךְ וּנְקִי כַפַּיִם, חוֹן פּוֹרְשֵׂי כְנָפַיִם, יְהֹוָה אֶרֶךְ אַפַּיִם. טוּבְךָ תָּחִישׁ לְעַמֶּךָ, יְהִי עָלֵינוּ כְּנָאֳמֶךָ, יְהֹוָה עֲשֵׂה לְמַעַן שְׁמֶךָ. כּוֹנֵן בֵּית מְכוֹנֶךָ, לְהַרְבֵּץ בּוֹ צֹאנֶךָ, יְהֹוָה בְּאוֹר פָּנֶיךָ. מִפַּחַד לְהַצִּילִי, נַהֲלֵנִי לְצִיּוֹן קוֹדֶשׁ גּוֹרָלִי, יְהֹוָה שְׁמַע בְּקוֹלִי. סְעוֹד וּסְמוֹךְ לְנִמְהָרִים, עֲזוֹר נָא אֶת הַנִּשְׁאָרִים, יְהֹוָה יוֹצֵר הָרִים. פְּדֵה עַמְּךָ מֵעַזִּים, צֹאנֶךָ מִיַּד גּוֹזְזִים, יְהֹוָה עוֹשֶׂה חֲזִיזִים. קָרֵב קֵץ נֶחָמָה, רַחֵם אוֹם לֹא רֻחָמָה, יְהֹוָה אִישׁ מִלְחָמָה. שְׁכוֹן כְּמֵאָז בְּאָהֳלֵנוּ, תָּמִיד אֵל מְחוֹלְלֵנוּ, יְהֹוָה מַלְכֵּנוּ הוּא יוֹשִׁיעֵנוּ.
איש חסיד היה
(זמר זה – המובא כבר במחזור ויטרי – מיוסד ע"פ א"ב וחתם המחבר שמו "ישי בר מרדכי חזק" בחצי הזמר והלאה(
אִישׁ חָסִיד הָיָה, בְּלִי מָזוֹן וּמִחְיָה. בְּבֵיתוֹ עוֹסֵק מִלֵּבוֹשׁ, וְאֵין בֶּגֶד לִלְבּוֹשׁ. גּוֹנֵן בַּחֲשׁוּבָה אִשָּׁה, וְגַם בְּבָנִים חֲמִשָּׁה. דִבְּרָה לוֹ הָאִשָּׁה, יוֹתֵר אֵין לְהִתְיָאֲשָׁה. הֲמִבְּלִי לֶחֶם לֶאֱכוֹל, בְּעֵרוֹם וּבְחוֹסֶר כֹּל. וְתוֹרָה מָצָאתָ כִּי יָגַעְתָּ, מַה נֹּאכַל מֵעַתָּה. זָהִיר כְּבַר נָשׁוּק, הֲלֹא תֵצֵא לַשּׁוּק. חַנּוּן וְרַחוּם בִּמְרוֹמָיו, אוּלַי יִגְמְלֵנוּ בְּרַחֲמָיו. טוֹב לְקֹוָיו מַחֲסֶה, רְצוֹן יְרֵאָיו יַעֲשֶׂה. יָעַצְתְּ בְּדַעַת וּבְחָכְמָה, עֲצָתֵךְ בְּלִי לְהַסְכִּימָה. כְּצֵאתִי לְבשֶׁת וְלִכְלִמָּה, מִבְּלִי כְסוּת וְשַׂלְמָה. לְאֵין בְּיָדִי לְפוֹרְטָה, אֲפִילוּ שָׁוֶה פְרוּטָה. מִהֲרָה וְשָׁאֲלָה מִשְּׁכֵנִים, מַלְבּוּשִׁים נָאִים מְתֻקָּנִים. נִלְבַּשׁ וְהִשְׁלִיךְ יְהָבוֹ, עַל יְהֹוָה אֲשֶׁר אֲהֵבוֹ. סָחוּ יְלָדָיו בְּפִלּוּלָם, אַל יָשׁוֹב דַּךְ נִכְלָם. עָבַר בַּשּׁוּק בְּסִבְרָתוֹ, וְהִנֵּה אֵלִיָּהוּ הַנָּבִיא לִקְרָאתוֹ. פָּץ לוֹ הַמְבַשֵּׂר, בֶּאֱמֶת הַיּוֹם תִּתְעַשֵּׁר. צַוֵּנִי בְּכָל כְּבוֹדֶךָ, כִּי הִנְנִי עַבְדֶּךָ. קְרָא לְמִי בְדַעְתּוֹ, קְנוֹת עֶבֶד אֵין כְּמוֹתוֹ. רָחַשׁ אֵיךְ יְשַׁנֶּה דִינוֹ, עֶבֶד לִמְכּוֹר אֶת אֲדוֹנוֹ. שָׁת לוֹ חָכְמָתוֹ בְּקִרְבּוֹ, וְהֶחֱזִיק בּוֹ כְּמוֹ רַבּוֹ. תַּגֵּר קְנָאוֹ בַּאֲהָבִים, בִּשְׁמוֹנֶה מֵאוֹת אֶלֶף זְהוּבִים. תְּבָעוֹ מַה מְּלַאכְתֶּךָ, אִם בְּבִנְיַן חָכְמָתֶךָ. תַּכְלִית טְרַקְלִין וּפַלְטְרִין, הֲרֵי אַתָּה בֶן חוֹרִין. יוֹם רִאשׁוֹן בְּמִפְעָלִים, פָּעַל עִם פּוֹעֲלִים. שִׁוַּע בַּחֲצִי הַלַּיְלָה, עֲנֵנִי נוֹרָא עֲלִילָה. יָזַמְתִּי וְנִמְכַּרְתִּי לְהַעֲבִידִי, לִכְבוֹדְךָ וְלֹא לִכְבוֹדִי. בּוֹרֵא עוֹלָם בְּקִנְיָן, הַשְׁלֵם זֶה הַבִּנְיָן. רַחֲמֶיךָ יִכְמְרוּ בַּחֲנִינָתִי, כִּי לְטוֹבָה כַּוָּנָתִי. מַלְאֲכֵי רַחֲמִים מִמְּעוֹנָתוֹ, אָז הֵחֵלּוּ לִבְנוֹתוֹ. רַבּוּ בְּנֵי הַמְּלוּכָה, וַתִּשְׁלַם כָּל הַמְּלָאכָה. דָּץ הַסּוֹחֵר בִּרְאוֹתוֹ, כִּי נִגְמְרָה מְלַאכְתּוֹ. כְּלוּלַת מִגְדָּלִים נָאִים, לְפִי עִנְיַן הַבַּנָּאִים. יִזָּכֵר לְךָ עַתָּה, אֶתְמוֹל אֲשֶׁר דִּבַּרְתָּ. חָפְשֵׁנִי בְּוַדַּאי וּבְבֵרוּר, כְּנַמְתָּ לְעִנְיַן שִׁחֲרוּר. זֶה קִיְּמוֹ בֶּאֱמֶת, וּפָרַח לוֹ אִישׁ הָאֱמֶת.
אמר ה' ליעקב
אָמַר יְהֹוָה לְיַעֲקֹב. אַל תִּירָא עַבְדִּי יַעֲקֹב:
בָּחַר יְהֹוָה בְּיַעֲקֹב. אַל תִּירָא עַבְדִּי יַעֲקֹב:
גָּאַל יְהֹוָה אֶת יַעֲקֹב. אַל תִּירָא עַבְדִּי יַעֲקֹב:
דָּרַךְ כּוֹכָב מִיַעֲקֹב. אַל תִּירָא עַבְדִּי יַעֲקֹב:
הַבָּאִים יַשְׁרֵשׁ יַעֲקֹב. אַל תִּירָא עַבְדִּי יַעֲקֹב:
וְיֵרְדְּ מִיַעֲקֹב. אַל תִּירָא עַבְדִּי יַעֲקֹב:
זְכֹר זֹאת לְיַעֲקֹב. אַל תִּירָא עַבְדִּי יַעֲקֹב:
חֶדְוַת יְשׁוּעוֹת יַעֲקֹב. אַל תִּירָא עַבְדִּי יַעֲקֹב:
טוֹבוּ אוֹהָלֶיךָ יַעֲקֹב. אַל תִּירָא עַבְדִּי יַעֲקֹב:
יוֹרוּ מִשְׁפָּטֶיךָ לְיַעֲקֹב. אַל תִּירָא עַבְדִּי יַעֲקֹב:
כִּי לֹא נַחַשׁ בְּיַעֲקֹב. אַל תִּירָא עַבְדִּי יַעֲקֹב:
לֹא הִבִּיט אָוֶן בְּיַעֲקֹב. אַל תִּירָא עַבְדִּי יַעֲקֹב:
מִי מָנָה עֲפַר יַעֲקֹב. אַל תִּירָא עַבְדִּי יַעֲקֹב:
נִשְׁבַּע יְהֹוָה לְיַעֲקֹב. אַל תִּירָא עַבְדִּי יַעֲקֹב:
סְלַח נָא לַעֲוֹן יַעֲקֹב. אַל תִּירָא עַבְדִּי יַעֲקֹב:
עַתָּה הָשֵׁב שְׁבוּת יַעֲקֹב. אַל תִּירָא עַבְדִּי יַעֲקֹב:
פָּדָה יְהֹוָה אֶת יַעֲקֹב. אַל תִּירָא עַבְדִּי יַעֲקֹב:
צַוֵּה יְשׁוּעוֹת יַעֲקֹב. אַל תִּירָא עַבְדִּי יַעֲקֹב:
קוֹל קוֹל יַעֲקֹב. אַל תִּירָא עַבְדִּי יַעֲקֹב:
רָנִי וְשִׂמְחִי לְיַעֲקֹב. אַל תִּירָא עַבְדִּי יַעֲקֹב:
שָׁב יְהֹוָה אֶת שְׁבוּת יַעֲקֹב. אַל תִּירָא עַבְדִּי יַעֲקֹב:
תִּתֵּן אֱמֶת לְיַעֲקֹב. אַל תִּירָא עַבְדִּי יַעֲקֹב:
אליהו הנביא
(מחברו אינו ידוע, והוא מסודר ע"פ סדר הא"ב ומספר על קורותיו של אליהו הנביא(
אֵלִיָּהוּ הַנָּבִיא. אֵלִיָּהוּ הַתִּשְׁבִּי. אֵלִיָּהוּ הַגִּלְעָדִי. בִּמְהֵרָה יָבֹא אֵלֵינוּ עִם מָשִׁיחַ בֶּן דָּוִד:
אִישׁ אֲשֶׁר קִנֵּא לְשֵׁם הָאֵל. אִישׁ בֻּשַּׂר שָׁלוֹם עַל יַד יְקוּתִיאֵל. אִישׁ גָּשׁ וַיְכַפֵּר עַל בְּנֵי יִשְׂרָאֵל:
אֵלִיָּהוּ הַנָּבִיא…
אִישׁ דּוֹרוֹת שְׁנֵים עָשָׂר רָאוּ עֵינָיו. אִישׁ הַנִּקְרָא בַּעַל שֵׂעָר בְּסִמָּנָיו. אִישׁ וְאֵזוֹר עוֹר אָזוּר בְּמָתְנָיו:
אֵלִיָּהוּ הַנָּבִיא…
אִישׁ זָעַף עַל עוֹבְדֵי חַמָּנִים. אִישׁ חָשׁ וְנִשְׁבַּע מִהְיוֹת גִּשְׁמֵי מְעוֹנִים. אִישׁ טַל וּמָטָר עָצַר שָׁלשׁ שָׁנִים:
אֵלִיָּהוּ הַנָּבִיא…
אִישׁ יָצָא לִמְצֹא לְנַפְשׁוֹ נַחַת. אִישׁ כִּלְכְּלוּהוּ הָעוֹרְבִים וְלֹא מֵת לַשַּׁחַת. אִישׁ לְמַעֲנוֹ נִתְבָּרְכוּ כַּד וְצַפַּחַת:
אֵלִיָּהוּ הַנָּבִיא…
אִישׁ מוּסָרָיו הִקְשִׁיבוּ כְמֵהִים. אִישׁ נֶעֱנֶה בָאֵשׁ מִשְּׁמֵי גְבוֹהִים. אִישׁ סָחוּ אַחֲרָיו יְהֹוָה הוּא הָאֱלֹהִים:
אֵלִיָּהוּ הַנָּבִיא…
אִישׁ עָתִיד לְהִשְׁתַּלֵּחַ מִשְּׁמֵי עֲרָבוֹת. אִישׁ פָּקִיד עַל כָּל בְּשׁוֹרוֹת טוֹבוֹת. אִישׁ צִיר נֶאֱמָן לְהָשִׁיב לֵב בָּנִים עַל אָבוֹת:
אֵלִיָּהוּ הַנָּבִיא…
אִישׁ קָרָא קַנֹּא קִנֵּאתִי לַיהֹוָה בְּתִפְאָרָה. אִישׁ רָכַב עַל סוּסֵי אֵשׁ בִּסְעָרָה. אִישׁ שֶׁלּא טָעַם טַעַם מִיתָה וּקְבוּרָה:
אֵלִיָּהוּ הַנָּבִיא…
אִישׁ תִּשְׁבִּי עַל שְׁמוֹ נִקְרָא. תַּצְלִיחֵנוּ עַל יָדוֹ בַּתּוֹרָה. תַּשְׁמִיעֵנוּ מִפִּיו בְּשׁוֹרָה טוֹבָה בִּמְהֵרָה. בִּמְהֵרָה תּוֹצִיאֵנוּ מֵאֲפֵלָה לְאוֹרָה:
אֵלִיָּהוּ הַנָּבִיא…
אַשְׁרֵי מִי שֶׁרָאָה פָנָיו בַּחֲלוֹם. אַשְׁרֵי מִי שֶׁנָּתַן לוֹ שָׁלוֹם וְהֶחֱזִיר לוֹ שָׁלוֹם. יְהֹוָה יְבָרֵךְ אֶת עַמּוֹ בַשָּׁלוֹם:
אֵלִיָּהוּ הַנָּבִיא…
כַּכָּתוּב הִנֵּה אָנֹכִי שׁלֵחַ לָכֶם אֵת אֵלִיָּה הַנָּבִיא. לִפְנֵי בּא יוֹם יְהֹוָה הַגָּדוֹל וְהַנּוֹרָא. וְהֵשִׁיב לֵב אָבוֹת עַל בָּנִים וְלֵב בָּנִים עַל אֲבוֹתָם:
מחוברים רק לקבוצת ווטסאפ אחת מבית מוקד תהילים ארצי? יש לנו 4! לחצו על אחת מהן להצטרפות:
פרק תהילים יומי | הסגולה היומית | הלכה יומית לנשים | החיזוק היומי המעוצב
יכול להיות שהמשיח כבר מסתובב ביננו?
איך אתם מגיבים למאורעות הקשים בחייכם?
מצפים לישועה? זה מה שאתם צריכים לעשות
האם ה' אוהב אותי כשהוא מעמיד אותי במבחן?
סגולה גדולה לעשירות מהגאון הינוקא
לאחר יותר משנה: זוהי התפילה המרגשת של תושבי קריית שמונה שחוזרים לביתם
הרב בידרמן מגלה מהי הקבלה שפועלת ישועות. צפו
האם יש צורך בהשתדלות בעניין הפרנסה?
זו השיטה מספר הזוהר שדרכה ניתן לפתוח את המזל
הינוקא עונה: מה הבורא רוצה מאיתנו בתקופה הזו?
רוצים לזכות בנס? ז הדרך לגרום לזה לקרות!
מתביישים לפנות לקב"ה? הסרטון הזה בשבילכם!
"מה זה שיעור תורה?": ידעתם שהרב עידו סממה חזר בתשובה?
מפתיע: מהיכן יגיע מלך המשיח?
מהו הדבר שהציל את עם ישראל לאורך כל הדורות?
מה יש לרב ארוש לומר על השיר שמשגע את כל המדינה?
השחקן שחזר בתשובה: "בחיים לא דמיינתי שאהיה דתי"
לא תאמינו: הייתם מצליחים לאכול אופניים שלמים?
בזכות רחל אימנו - סגולה גדולה לישועה
הצטרפו אלינו: שידור חי מיוחד לכבוד הילולת רחל אימנו ע''ה - עם הרב עמנואל מזרחי
- © כל הזכויות שמורות