סגולות מופלאות לכבוד חודש אלול
רוצים לעלות מדרגה בחודש התשובה? רוצים להתחזק? צריכים דחיפה קטנה? נסו את הסגולות הללו במהלך חודש אלול
עוד לא מחוברים לכל הטוב שיש לנו להציע? התחברו עכשיו לקבוצות השונות וולתכנים הייחודיים שלנו ברשתות החברתיות! לחצו כאן >>>
1. אמירת מזמור לדוד ה' אורי וישעי מראש חודש אלול עד שמחת תורה
בסידורו של הבעש"ט הקדוש עם כונות האריז"ל נכתב:"כל האומר מזמור כ"ז לדוד ה' אורי וישעי וכו' מראש חודש אלול עד אחר שמחת תורה ערב ובוקר דבר יום ביומו אזי הוא מובטח שמוציא שנותיו בטוב ויערב לו ואפילו גזירה רעה כתובה על האדם מן השמים יכול לבטל ומעביר מעליו כל המקטרגים ושטנים ומארי תריסין ומבטל מעליו כל גזירות קשות ורעות ויוצא בדימוס זכאין בדין ועל ידי זה מכניע כל המקטרגים".
גם מרן החיד"א כותב: "להצלחה ולשמירה יאמר מזמור לדוד ה' אורי וישעי אחר כל תפילות שחרית מנחה ערבית מר"ח אלול עד מוצאי יוה"כ וכן בהושענא רבא, וכן הוא מנהג בעיר הקדש חברון שהשליח ציבור אומר אותו אחר עלינו לשבח וכו' בקול רם ומה טוב לאומרו כל השנה אחר שמנה עשרה ולפחות כל יום האומרו כל יום אחר תפלת שחרית ימצא חיים".
ומדוע דווקא מזמור זה?
מבואר בספרים הקדושים:"כי במזמור הזה יש בו י"ג שמות הוי"ה שהם נגד י"ג מכילן דרחמי ולכך אנו אומרין אותו מר"ח אלול כי בימים אלו נפתחו הני י"ג מקורות מי"ג מכילן דרחמי והם מתגלין ומאירין למטה ומבטל כל המקטרגים ועל ידי אמירת המזמור שיש בו י"ג שמות אלו אנו פועלין ומבטלין מעלינו הבית דין של מעלה ומארי תריסין ומקטרגין שאין להם רשות לקרב כלל לדון אותנו אלא מלפניך משפטינו יצא ואז יוצאין אנחנו זכאין בדין".
2. אמירת תהילים
נכתב בספר מטה אפרים: "נוהגין בכל יום של ימי החול מראש חדש אלול ואילך אחר התפלה אומרים בצבור עשרה מזמורים תהילים ומתכוונים לגמור כל תהילים שתי פעמים קודם ראש השנה והוא עולה כמנין כפ"ר ומתחילין אחר ראש חדש כדי לומר יהי רצון' המסדר אחר אמירת תהלים בשלמות עם התחנונים וביהי רצון שלפני אמירת תהלים כתוב עד מלאת ימי שנותינו בהם שבעים שנה והוא שפת יתר וראוי לדלג מלות בהם שבעים שנה ,וביהי רצון שאומרים אחר התהילים כיון שאין אומרים ספר שלם יש לומר בזכות מזמורי תהלים שקראנו לפניך בזכות פסוקיהם ותבותיהם ונקדותיהם וטעמיהם ובזכות שמותיך הקדושים כו' ואחר היהי רצון אומר קדיש יתום ואם אין עשרה בשעת אמירת תהלים וממתינין עד שיבוא אחד להשלים עשרה לומר קדיש יש לשיר מזמור אחד ויאמרוהו אחר שישלימו עשרה ויאמר קדיש ובימי תשובה שבין ראש השנה ליום הכפורים אומרים יותר מעשרה מזמורים בכל יום בכדי לגמור כל התהילים פעם שלישית קודם יום הכפורים".
3. אמירת תיקוני הזוהר
עוד נכתב בספר מטה אפרים: "ואנשי מעשה נהגו ללמוד או לומר בכל יום מאותן ארבעים יום שמערב ראש חודש אלול עד יום הכפורים איזה דפין מספר הקדוש תקוני זוהר ומתכוונים לגמור כל הספר עד יום הכפורים ונרשם בהתקוני זוהר לכל יום ויום ,ועיין בסוף הקדמת ספר כסא מלך הוא פירוש על התיקוני זוהר מבעל מקדש מלך ועוד בספרים שהלהיבו מאוד על הלימוד התקוני זוהר בארבעים יום אלו ואף מי שאינו מבין מכל מקום הלשון של הזוהר הקדוש והתיקונים מסוגל מאוד לנשמה כמבואר כל זה בספרים הקדושים באורך".
וכן כתב הגר"ח פלאג' : "ואשרי אדם שילמוד התיקונים באלו הימים כל התיקון של אותו היום דבר יום ביומו ולא יעבור כי לכל דבר יש לו שורש וטעם וכוונה לכן טוב שלא יקדים ולא יאחר וכך היה מנהגו הטוב של עטרת ראשינו מודינו הדב המופלא חסין קדוש מד שארינו הפרד"ס זיע"א ואפילו בזמן שהיה לו עול ציבור היה פונה מכל הענינים ולומד חובת היום".
4. נתינת מעשר וצדקה עם עמלי תורה
בספר מועד לכל חי נאמר: "נראה לעניות דעתי דטוב שיפריש מעשרותיו בחודש אלול דהדי מצינו במדרש מגילת אסתר דזכות המעשר אהניא בימי המן דלא עלה הגורל ב חודש אלול, והגם דהוא על זמן מעשר בהמה מכל מקום מי שאין לו ממה להפריש מעשר בהמה מה טוב דיהיה מפרי"ש פרש"ה מעשר כספים כימים האלה ומה גם דהוא סוף השנה ועושה חשבון מכל השנה וגם יהיה להו כתריס בפני הפורענות ביומא דדינא ויהיה לו זכות יותר דמכריעו לטובה ויכתב ויחתם בספר פרנסה וכלכלה וחיים טובים אמן, ומה טוב דהחודש הזה שבטו הוא זבולון כמו שכתב בספר עמודי שמים והרי הוא היה מחזיק ביד לומדי תודה ולפחות בחדש הזה יאחז צדיק דרכו של זבולון לעשות צדקה עם עמלי תורה".
ה.מתקן פגמיו של כל השנה
השל"ה הקדוש כותב כך: "הקדמונים נתנו סימן: 'אריה שאג מי לא יירא' (עמוס ג, ח),'אריה' ראשי תיבות: א'לול ,ר'אש השנה, י'ום כפור, הו'שענא רבא, נהגו ישראל להתענות מראש חודש אלול עד יום הכפורים, שהם ימים שאומרים בהם סליחות ותחנונים. וסמכו על זה 'א'ני ל'דודי ו'דודי ל'י' (שיר השירים ו, ג),ראשי תיבות אלול. וסופי תיבות ד' יודין כנגד ארבעים יום. וכן 'ומל ה' אלהיך א'ת ל'בבך ו'את ל'בב זרעך' (דברים ל, ו),ראשי תיבות: אלול, שחודש זה מוכן לתשובה. ומסתברא מאחר שהוא החודש האחרון מהשנה, לעשות בו תשובה על מה שפגם בכל השנה, ולא יכנס בראש השנה שהוא יום הדין, מתועב ממעשיו הרעים, אלא יתקן בחודש זה מה שעבר. וכן בעשרת ימי תשובה, שמם מוכיח עליהם שנתקנו לתיקון השנה, והם ימי דין, שאנו אומרים בהם 'המלך המשפט'. והקדוש ברוך הוא מזדמן לקבל אותם לבעלי תשובה, כמו שדרשו רבותינו ז"ל (ראש השנה יח א),'דרשו ה' בהמצאו' (ישעיה נה, ו),וכי יש ימים שאין נמצא. אלא, כאן ליחיד וכו'. שבימים אלו אף ליחיד נמצא. וראוי להתענות ולפשפש במעשיו. ויקיים עיקרי התשובה בכל לבב, בצום ובכי ומספד, ובפרט בלילה. ויפריש את עצמו מתענוגים וממותרות, רק אשר יאכל לנפש כפי ההכרחי".
וכן נאמר בספר שפתי כהן על עניין התשובה:
"כִּ֖י לוּלֵ֣א הִתְמַהְמָ֑הְנוּ כִּֽי עַתָּ֥ה שַׁ֖בְנוּ זֶ֥ה פַעֲמָֽיִם - כי לולא, אותיות אלול, מראש חודש אלול לא יתמהמה האדם לעשות תשובה, כי עתה שבנו פעמים, זה ראש השנה ויום הכפורים שצריך לשוב בתשובה בהם".
מחוברים רק לקבוצת ווטסאפ אחת מבית מוקד תהילים ארצי? יש לנו 4! לחצו על אחת מהן להצטרפות:
פרק תהילים יומי | הסגולה היומית | הלכה יומית לנשים | החיזוק היומי המעוצב
- © כל הזכויות שמורות