דברו איתנו
מיסטיקה וקבלה

האם ייתכן כי חלק מהיהודים לא ייגאלו בגאולה העתידה?

האם ייתכן כי חלק מהיהודים לא ייגאלו בגאולה העתידה? ובמה שונה גאולת מצריים מהגאולה העתידית?


16/01/25 | ט"ז טבת התשפ"ה
האם ייתכן כי חלק מהיהודים לא ייגאלו בגאולה העתידה?

עוד לא מחוברים לכל הטוב שיש לנו להציע? התחברו עכשיו לקבוצות השונות וולתכנים הייחודיים שלנו ברשתות החברתיות! לחצו כאן >>>

בעלון שיחת השובע פורסם מאמר העוסק בשאלה האם כל היהודים ייגאלו בעת בוא הגאולה.

המאמר לפניכם:

"בְּיָד חֲזָקָה: חז"ל אומרים שבמצרים, הרשעים – שלא רצו לצאת – לא זכו להיגאל, אלא מתו בשלושת ימי האפילה (כפי שהובא ברש"י שמות יג,יח: "אחד מחמישה יצאו וארבעה חלקים מתו בשלושת ימי האפילה"). אבל על הגאולה העתידה נאמר שלא יישאר אפילו יהודי אחד בגלות, וגם מי שלא ירצה להיגאל – ייגאל על כורחו, כנאמר (יחזקאל כ,לג): "חַי אָנִי נְאֻם ה' אֱלֹקִים אִם לֹא בְּיָד חֲזָקָה... אֶמְלוֹךְ עֲלֵיכֶם".

מדוע יש הבדל כזה בין הגאולה ממצרים לגאולה העתידה? מסביר הרבי מליובאוויטש (ראו לקוטי שיחות כרך יא, עמ' 1 ואילך) שהתשובה נעוצה בשוני שחל במעמדם של בני ישראל. בגאולת מצרים היו בני ישראל בבחינת 'בנים', כפי שהקב"ה מצווה את משה רבנו לומר לפרעה (שמות ו,כב): "בְּנִי בְכֹרִי יִשְׂרָאֵל". קשר של בן לאביו הוא עמוק ביותר, אך אם האדם מתעקש, בכוחו לגבור על הקשר הפנימי עם אביו ולהינתק ממנו.

ואולם לאחר יציאת מצרים התעצם הקשר בין עם ישראל לקב"ה לקשר של בחירה. במעמד הר סיני הקב"ה בחר בעם ישראל ("אתה בחרתנו מכל העמים") ובני ישראל בחרו בו (כפי שעולה מבחירתם לקבל את התורה, בבחינת 'נעשה ונשמע'). דבר שנעשֶה מתוך בחירה חופשית הוא העמוק ביותר. לכן אפילו יהודי אחד לא יישאר בגלות, שכן גם היהודי הטוען שאין רצונו להיגאל, בעצם נפשו משתוקק לגאולה וחפץ גם הוא לחזור אל אביו שבשמיים".

מחפשים סגולה עוצמתית שתפתח לכם את שערי הישועה? נסו את זה >>>

 

עוד מאמרי תוכן בנושא מיסטיקה וקבלה
X
  • © כל הזכויות שמורות