דברו איתנו
יום כיפור

מדוע לעתיד לבוא לא יתבטל יום הכיפורים?

מדוע לעתיד לבוא לא יתבטל יום הכיפורים למרות ששאר המועדים כן? ומדוע בחנוכת בית ראשון לא צמו ביום כיפור?


10/10/24 | ח' תשרי התשפ"ה
מדוע לעתיד לבוא לא יתבטל יום הכיפורים?

שלחו שמות בחינם לברכת הכנים בכותל בחול המועד סוכות ותזכו ששמכם יוזכר ע''י רבני מוקד תהילים ארצי במעמד העצום!לחצו כאן >>>

בעלון "שיחת השבוע" פורסם מאמר המתייחס לעניין שנאמר שיום הכיפורים לא יתבטל גם לעתיד לבוא.

המאמר לפניכם:

"יוֹם הַכִּפּוּרִים. חז"ל אומרים (ילקוט שמעוני משלי רמז תתקמד): "כל המועדים עתידין ליבטל" לעתיד לבוא, ואולם יום הכיפורים לא יתבטל. הרדב"ז (שו"ת הרדב"ז חלק ב סי' תתכא) מסביר: "תרבה הטובה והשמחה והמנוחה והתענוג, עד שיהיו כל הימים שווים אצל בני-אדם כאילו נתבטלו המועדים, שאין הפרש בין חול למועד, ולא שתתבטל המצווה חס ושלום". לדבריו, מהטעם הזה לא יתבטל ייחודו של יום הכיפורים: "לפי שאין השמחה מבטלת עינוי. דאדרבה, כל מה שיהיה אדם בשמחה ותענוג, מרגיש בעינוי יותר".

בעת שמחת חנוכת בית ראשון לא התענו ביום הכיפורים: "אותה שנה לא עשו ישראל את יום הכיפורים, והיו דואגים... יצתה בת-קול ואמרה להם: כולכם מזומנין לחיי העולם הבא" (מועד קטן ט,א).

רבי צדוק מלובלין מבאר (פרי צדיק חלק ה, מוצאי יום הכיפורים פרק ב): "באמת, למה אכלו ביום הכיפורים, וכי שכחו חס ושלום כל ישראל קדושת יום הכיפורים? אך באמת... נראה שלעתיד יתבטל עינוי נעילת הסנדל. ואז יהיה רק מצוות עינוי התענית מאכילה ושתייה, שהתורה לא תשתנה חס ושלום. ואף אחר התיקון יהיה נצרך התענית, לכפר על העבר... ואז סברו שכבר הגיע זמן התיקון ויהיה שלמה משיח, ולכן סברו שאין צריך תענית, וסברו שאין עוד מקום לתענית יום הכיפורים. אך אחר-כך הרגישו שעל כל פנים נצרך התענית, לכפר העבר"".

מחוברים רק לקבוצת ווטסאפ אחת מבית מוקד תהילים ארצי? יש לנו 4! לחצו על אחת מהן להצטרפות:
פרק תהילים יומי | הסגולה היומית | הלכה יומית לנשים | החיזוק היומי המעוצב

עוד מאמרי תוכן בנושא יום כיפור
X
  • © כל הזכויות שמורות