דברו איתנו
חדשות יהדות

אם החטופה במסר לעם ישראל: "אגם נחטפה כי היא יהודייה. והתפקיד שלנו להתנהג כיהודים"

"ראשי התיבות של אהבת חינם זה אח. זה רגע להיות אחים. זה רגע לאהוב אחד את השני בלי מטרה, להבין שמשהו גדול מאתנו מתחולל כאן. לנסות להבין מה בורא עולם רצה מכל אחד מאיתנו בשבעה באוקטובר"


16/09/24 | י"ג אלול התשפ"ד
אם החטופה במסר לעם ישראל: "אגם נחטפה כי היא יהודייה. והתפקיד שלנו להתנהג כיהודים"

עוד לא מחוברים לכל מה שיש לנו להציע? הצטרפו לכל הטוב שהכנו לכם ותישארו תמיד מחוברים! הקליקו כאן עכשיו >>>

מירב ברגר, אמה של החטופה אגם ברגר התארחה בערב זעקה ותפילה לחרורם של החטופים. הערב נקרא "אגם האמונה" ונערך בבית חב"ד שבסיון. בערב נעשו הפרשת חלה ותפילה, וכן - דבריה של ברגר.

"בדיוק לפני שנה בתי אגם, ילדה מאוד שורשית, קיבלה ממני יומן במתנה לרגל יום הולדתה ה-19", היא מספרת. "שם היומן הוא 'ברחבי השמים - מסע להתעוררות רוחנית'. רק אחרי שהיא נחטפה אני מעזה לפתוח את היומן. היא הצליחה לכתוב ביומן הזה שני עמודים, ביום הולדתה.

"יש שני דברים ביומן שאני בוחרת לא להשאיר בין אגם לבין היומן, כי מרגיש לי שהיא מבקשת בזה משהו, שהיא מוסרת לנו משהו. ואלה שני המשפטים: אגם כותבת שהיא בוטחת בהשם שילווה אותה בכל צעד. עוד כתבה אגם שהיא מבקשת אהבת חינם. אני חושבת שאנחנו בעת הזו. ראשי התיבות של אהבת חינם זה אח. זה רגע להיות אחים. זה רגע לאהוב אחד את השני בלי מטרה, להבין שמשהו גדול מאתנו מתחולל כאן. לנסות להבין מה בורא עולם רצה מכל אחד מאיתנו בשבעה באוקטובר".

ברגר מספרת גם על עצמה בכל התקופה הקשה הזו:

"כאן עולה השאלה: למה. לי יש דיבור לבורא עולם מעצם היותי. וכן, אני בשליחות של בורא עולם והוא מבקש ממני משהו, ועכשיו אני צריכה לחפש את הדרך, איך אני עושה את רצונו כרצונו. שלושים יום של בכי בלתי פוסק".

עוד היא משתפת:

"אחרי שנחטפה, נזכרתי בברכה שנתתי לה. איחלתי לה שאנשים טובים יקיפו אותה ושכל מה שתעשה - תעשה מצוין. חתמתי את ברכתי לאגם ואמרתי לה שבמקום שבו אתה נמצא, זה הייעוד שלך.

"זמן קצר לאחר מכן אגם נחטפה. המשפט הזה מאמא מהדהד במוחה, והיא צריכה להבין מה זה לעשות ייעוד במנהרות החושך במחיצת הפעילים הרשעים. אז כן, לאגם יש ייעוד ואני בשליחות שלה. לאגם יש נשמה כל כך גבוהה ותעצומות נפש כל כך גבוהות בתוך האפלה והחשכה. כשידיה אזוקות ורגליה כבולות היא מצליחה לעורר עולמות.

"אגם הצליחה לכנס את כולכן כאן, זה בזכותה. לכל אחת שהגיעה לכאן יש משימה להביא את אגם ואת שאר החטופים. לכל אחת שיושבת פה, יש לה משימה להביא את אגם ואת החטופים. לכל אחת שיושבת פה את הפנס היהודי, הייחודי, להאיר להם את הדרך הביתה. אני באמת חושבת שזה תלוי בכן. הרבה שואלות אותי על המאבק ומה אני עושה כדי להשיב אותה. אז כן, אנחנו הולכים למקבלי ההחלטות, אנחנו הולכים לאיפה שצריך, גם להאג ולוושינגטון אבל אני באמת חושבת שזה תלוי בכן. לכל אחד יש מה לעשות, לכל אחד יש תפקיד למען השבת החטופים".

ברגר אמרה בהתרגשות:

"הרבה שואלים מה אפשר לעשות. ותשובתי היא שסיפורה של אגם הוא סיפור של אמונה. נראה שאגם משאירה לנו הוראות הפעלה מדויקות איך לנהוג בעת הזו. אגם נחטפה כי היא יהודייה. והתפקיד שלנו להתנהג כיהודים ולהבין מה הזהות היהודית שלנו, למה אנחנו פה.

"אם האות האחרונה בספר התורה פסולה - אז כל ספר התורה פסול. זה כך גם אצלנו. נשמות יהודיות יושבות שם בעזה, ועל כן אנחנו חסרים. זו ההרגשה שצריכה להיות לנו, שאנחנו לא שלמים. צריכים להשיב את כל החטופים הביתה כמה שיותר מהר, בריאים ושלמים, ברוחם, גופם ונפשם".

לסיום אמרה תוך שהיא מחזקת את הנוכחים:

"ראשי התיבות של אגם זה: אמונה, גאולה, משיח. שנזכה לגאולה שלמה, שיהיה ברחמים. אני מבקשת שנהיה ראויים לחיילים שלנו, שזה יעמוד מול עיננו כל הזמן שהם מחרפים את נפשם".

מחוברים רק לקבוצת ווטסאפ אחת מבית מוקד תהילים ארצי? יש לנו 4! לחצו על אחת מהן להצטרפות:
פרק תהילים יומי | הסגולה היומית | הלכה יומית לנשים | החיזוק היומי המעוצב

חדשות יהדות

אם החטופה במסר לעם ישראל: "אגם נחטפה כי היא יהודייה. והתפקיד שלנו להתנהג כיהודים"

חדשות יהדות

החטוף ששוחרר: "כשחזרתי ישר אמרתי לכולם שאני רוצה להתחיל ללכת עם כיפה ועם ציצית"

חדשות יהדות

החטופה בראיון מטלטל: "סיפרתי לה שזה מבוך אחד ענק וגדול שנמצא מתחת לאדמה"

חדשות יהדות

החטופים ממשיכים לשחזר: "היה על האדמה של הארץ שלנו שואה"

חדשות יהדות

הילדים עולים לישיבה גדולה? הרב מאזוז במסר חשוב

חדשות יהדות

החטופה ששוחררה סופדת לחטופה שנרצחה: "אני פה - ואת נרצחת"

חדשות יהדות

הילד שהיה חטוף מבקש על אביו שבשבי: "אני לא רוצה לגדול יתום"

חדשות יהדות

"כל שנותר היה לדמיין נקודות אור": מה היה הדבר שהחזיק את החטופה בשבי?

חדשות יהדות

החטופה משחזרת: "הוא אמר לי: 'עדיף לך להיות אישה מוסלמית'"

חדשות יהדות

מטורף: האם הרב דב קוק חזה את מתקפת הטילים?

חדשות יהדות

הנבואה שמתחילה להתקיים: ''מצפון ומדרום אוייבינו ימחקו יום אחר יום!''

חדשות יהדות

נועה ארגמני: "כל לילה הייתי נרדמת וחושבת, זה עלול להיות הלילה האחרון בחיי"

חדשות יהדות

"אל נקמות ה', אל נקמות הופיע": לא תאמינו מה קורה בתימן

חדשות יהדות

פעמי משיח: המכתב שנשלח לראש הממשלה ומדבר על גאולה

חדשות יהדות

"הולכים להרוג אותי בלייב": התיעוד המצמרר של החטופה ששוחררה

עוד מאמרי תוכן בנושא חדשות יהדות
X
  • © כל הזכויות שמורות