דברו איתנו
אמונה וביטחון

ניצל מהטבח בנס ומעורר אחרים לחזור בתשובה: "כל חיי השתנו שם"

ברק ניקסון: "בתוך האסון הנורא קלטתי שהנקמה היהודית הכי טובה תהיה שאתקרב לבורא העולם ואתחיל לקיים תורה ומצוות"


15/09/24 | י"ב אלול התשפ"ד
ניצל מהטבח בנס ומעורר אחרים לחזור בתשובה: "כל חיי השתנו שם"

עוד לא מחוברים לכל מה שיש לנו להציע? הצטרפו לכל הטוב שהכנו לכם ותישארו תמיד מחוברים! הקליקו כאן עכשיו >>>

בעלון "שיחת השבוע" פורסם ראיון מרגש עם הבחור ברק ניקסון שניצל בניסי ניסים מהטבח בשבעה באוקטובר, חזר בתשובה ומעורר אחרים להאמין בה'.

זהו הראיון המלא:

"קרוב לעשר שעות התחבא ברק ניקסון בשירותים, כשכדורים שורקים מעליו. דווקא שם, ברגעי התופת הנוראים, גילה את בורא עולם וקיבל עליו את דרך התשובה.

תעודת זהות: ברק ניקסון, בן 25, יליד עפולה, וכיום תושב רחובות. בילדותו קיבל חינוך מסורתי. ניהל מספרה גדולה בעפולה. אחרי טבח שמחת תורה, שממנו ניצל בנס מופלא, פתח מספרה כשרה ברחובות. בשנה האחרונה הוא מספר את סיפורו האישי ברחבי הארץ והעולם.

שמחת תורה תשפ"ד: התאריך הזה ילווה אותי כל חיי. הייתי ב'נובה' עם כמה חברים, ולפתע שמענו אזעקות בלתי-פוסקות ופיצוצים עזים. הבנו שקורה משהו חמור, ולא ידענו עד כמה. התחלנו לרוץ בבהלה, והמחבלים החלו לירות עלינו. אלה רגעים שנחרתו עמוק בנפש. אנשים צועקים, מתפללים, בורחים. איבדתי שם חברים קרובים מאוד.

ערבים זה לזה: בתוך כל החושך הנורא היה מפעים לראות איך יהודים עוזרים זה לזה. התחבאנו תחת גופות, עד שהמחבלים עברו אותנו. אחר-כך ניצלנו חלון זמן קצר, כדי להימלט לתוך השירותים. הייתה לנו תבונה משמיים לא לסגור את הדלת, וכך מבחוץ היה נראה שהמקום ריק. המחבלים בכל-זאת ריססו את השירותים בירי, ולמרבה הנס לא נפגענו. היינו שם קרוב לעשר שעות.

בורא עולם: דווקא ברגעים הנוראים האלה, כשהגוף מקופל כולו ורועד מפני הבאות, הרגשתי בעוצמות אדירות את בורא העולם. אני נשאל הרבה איך ידעתי לא לצאת, אף שהמחבלים צעקו פעמים רבות 'צה"ל הגיע', בניסיון לפתות ניצולים שייצאו אליהם. התשובה היחידה שלי היא: 'בורא עולם'. הרגשתי שהוא מנחה אותי בכל צעד ושעל. אלה היו רגעים שבהם זכיתי להתקשר עם בורא העולם ברובד הפנימי והעמוק ביותר. כל חיי השתנו שם.

תפילה: כשהכדורים שורקים לידך, והזעקות נשמעות מכל עבר, הדבר היחיד שנשאר לך לעשות הוא להתפלל. הבטחתי לבורא שאם אצא משם, לא אאכזב אותו. אקדיש את כולי לעבודת הבורא.

הכול בוער: בורא עולם זה המון רגעים קטנים שמתחברים לפאזל. בעיניי ראיתי את חלקו של הפאזל העוצמתי. הכדורים ששרקו מעל ראשי, הרסיסים שעפו סביבי. אני עומד באמצע, הכול בוער, ואני שואל את עצמי: איך שום דבר אינו פוגע בי?

דרך חדשה: אחרי שברוך השם זכיתי להינצל מהתופת, הלכתי לרב לקבל הדרכה. נכנסתי למסגרת לימודים, עליתי על מסלול התשובה, וברוך השם זכיתי לשאת את רעייתי, אישה שומרת תורה ומצוות. כיום אני לומד בכולל, לצד תפעול מספרה כשרה. כמעט מדי ערב אני יוצא להרצאות ומעורר יהודים לתשובה.

התעוררות: ההרצאות שלי נולדו מתוך הבנה שאינני יכול לשמור את סיפורי לעצמי. יש בו עוצמות אדירות של אמונה ואמת. הנס שלנו זוכה להד רב, ובשנה האחרונה זכיתי להופיע לפני קהלים רבים ומגוּונים, בארץ ובעולם. רואים במוחש כי לב ישראל ער, בכל מקום ומקום, לתשובה ולאהבת ה'.

פרופורצייה: אחת התובנות המרכזיות שלקחתי מהנס הבלתי-ייאמן שחוויתי, היא הפרופורצייה. צריך להגיד תודה על כל דבר שקיבלנו בחיים. התחתנת כדת משה וישראל? תודה להשם. יש לך ילדים? תודה להשם. יש לך מה לאכול בבוקר? תודה להשם. שום דבר אינו מובן מאליו. כל רגע שאנחנו חיים – זו הודיה להשם.

נקמה יהודית: המחבלים חשבו שהם שולטים בנו. הם טבחו בנו, התעללו בנו באכזריות. ואני, בתוך כל התופת, הבנתי שלא יצליחו. בתוך האסון הנורא קלטתי שהנקמה היהודית הכי טובה תהיה שאתקרב לבורא העולם ואתחיל לקיים תורה ומצוות.

חיפוש האמת: נכנסנו לחודש אלול, ומתחילים 'לסכם' שנה לטבח. הסיכום שלי אחד: לחפש את האמת. להתחיל להסתכל פנימה, בנפש שלנו. כשנתחיל לתקשר ישירות עם בורא עולם, נוכל גם לנקות את הלב, ולעמוד נקיים וטהורים ביום הדין".

מחוברים רק לקבוצת ווטסאפ אחת מבית מוקד תהילים ארצי? יש לנו 4! לחצו על אחת מהן להצטרפות:
פרק תהילים יומי | הסגולה היומית | הלכה יומית לנשים | החיזוק היומי המעוצב

אמונה וביטחון

"אלוקים שמע את התפילות שלי": איבטח את מסיבת הנובה וניצל בנס

אמונה וביטחון

ניצל מהטבח בנס ומעורר אחרים לחזור בתשובה: "כל חיי השתנו שם"

אמונה וביטחון

למה הטילים משוגרים דווקא למירון? ההסבר מהמקורות

אמונה וביטחון

מהכדורגל לבית המדרש: "הייתי נותן גול וחוזר לבית הכנסת"

אמונה וביטחון

מהו הסוד לאושר ולהצלחה?

אמונה וביטחון

במיוחד השנה: מה מסמן לנו השופר של חודש אלול?

אמונה וביטחון

מאפר העל שהחליט לחזור בתשובה בשיא ההצלחה: "הנשמה שלי התחברה למהות של החיים"

אמונה וביטחון

"אליהו הנביא איתי": המוהל מאופקים שהתעקש לא לבטל שתי בריתות בשבעה באוקטובר

אמונה וביטחון

גדולי הרבנים במקום אחד: הבמה הרוחנית המרכזית לצפייה נוחה

אמונה וביטחון

מעודד: ההבטחה מהתורה שהחטופים יוחזרו

אמונה וביטחון

מטורף: יכולים לדמיין מצב שבו תשנאו אדם ולאחר שעה לא תפסיקו להודות לו?

אמונה וביטחון

נלחם בשבעה באוקטובר בקרבות רבים: "הרגשתי שהקב"ה איתנו"

אמונה וביטחון

מה נכתב בזוהר הקדוש על אחרית הימים? והאם זו המציאות כיום?

אמונה וביטחון

מדוע חולצו ששת גופות החטופים דווקא כעת? המסר שיצמרר אתכם

אמונה וביטחון

מרגש: האם נוצת היונה המיוחדת מרמזת על הגאולה הקרובה?

עוד מאמרי תוכן בנושא אמונה וביטחון
X
  • © כל הזכויות שמורות