דברו איתנו
מיסטיקה וקבלה

האם בימות המשיח תהיה לנו באמת יכולת בחירה חופשית?

אם בימות המשיח, לא יהיה יותר רע, כיצד תישאר יכולת הבחירה החופשית אשר היא ערך מרכזי ביהדות?


01/09/24 | כ"ח אב התשפ"ד
האם בימות המשיח תהיה לנו באמת יכולת בחירה חופשית?

עוד לא מחוברים לכל מה שיש לנו להציע? הצטרפו לכל הטוב שהכנו לכם ותישארו תמיד מחוברים! הקליקו כאן עכשיו >>>

בעלון "שיחת השבוע" התפרסם מאמר הדן בשאלה האם בימות המשיח וגאולה תהיה בחירה חופשית.

המאמר לפניכם:

"בְּחִירָה לֶעָתִיד: אחרי ביאת המשיח ישתנה דבר מרכזי מאוד בעולם – הרע יסולק וייעלם, כדברי הנביא (זכריה יג,ב) "אֶת רוּחַ הַטֻּמְאָה אַעֲבִיר מִן הָאָרֶץ". לא יהיה עוד רע, וגם לא יצר הרע, כפי שהגמרא אומרת (סוכה נב,א): "לעתיד לבוא מביאו הקב"ה ליצר הרע ושוחטו".

אבל עולם כזה לכאורה ייטול מבני-האדם את הבחירה החופשית. הבחירה בטוב יכולה להתקיים דווקא כאשר עומדות לפני האדם שתי דרכים – דרך החיים והטוב מול דרך המוות והרע. איך תהיה בחירה חופשית בימות המשיח, כאשר הרע יועבר מן העולם?

אלא שבימות המשיח, כאשר העולם יתעלה לדרגה עליונה יותר, יתבטא כוח הבחירה בדרך אחרת. אמיתות עניין הבחירה שייכת גם כאשר אין כל מציאות של רע. ואדרבה, דווקא אז מתגלה כוח הבחירה במלוא טהרתו.

עומק עניין הבחירה פירושו – עשיית מעשה בלי שום אילוצים חיצוניים, אלא מפני שהאדם עצמו בוחר לעשותו. בימות המשיח הבחירה החופשית תעלה בדרגה – לא בחירה בין טוב לרע, אלא ביטוי לרצון האמיתי, הטהור, הבלתי-מושפע, של הנשמה האלוקית. אז יתגלה כי יהודי רוצה את הקב"ה לא מתוך אילוצים כלשהם, אלא מתוך הרצון הטהור והעצמותי של נפשו האלוקית.

יהודי יבחר בקב"ה מפני שכך נשמתו האלוקית רוצה – רצון טהור וחף מכל שיקול אחר, רצון שאין מאחוריו סיבות ונימוקים, אילוצים וצרכים. זו משמעות הבחירה החופשית כפי שתהיה בימות המשיח".

מחפשים סגולה עוצמתית שתפתח לכם את שערי הישועה? נסו את זה >>>

 

עוד מאמרי תוכן בנושא מיסטיקה וקבלה
X
  • © כל הזכויות שמורות