דברו איתנו
מיסטיקה וקבלה

כיצד בגאולה יתנהגו העמים כלפי עם ישראל?

בגאולה העתידה אפילו מלכים ושרים נכבדים ירצו לסייע לעם ישראל בתהליך המיוחד שהוא חווה. למה? כנסו ותגלו


25/08/24 | כ"א אב התשפ"ד
כיצד בגאולה יתנהגו העמים כלפי עם ישראל?

עוד לא מחוברים לכל מה שיש לנו להציע? הצטרפו לכל הטוב שהכנו לכם ותישארו תמיד מחוברים! הקליקו כאן עכשיו >>>

בעלון "שיחת השבוע" פורסם מאמר המדבר אודות הגאולה ומאפייניה המיוחדים.

לפניכם המאמר:

"הַגּוֹיִים יַכִּירוּ: באחת מנבואות הגאולה נאמר (ישעיה מט,כג): "וְהָיוּ מְלָכִים אֹמְנַיִךְ, וְשָׂרוֹתֵיהֶם מֵינִיקֹתַיִךְ, אַפַּיִם אֶרֶץ יִשְׁתַּחֲווּ לָךְ, וַעֲפַר רַגְלַיִךְ יְלַחֵכוּ, וְיָדַעַתְּ כִּי אֲנִי ה', אֲשֶׁר לֹא יֵבֹשׁוּ קֹוָי". הקב"ה מבטיח לעם ישראל שהוא עתיד להיווכח כי עבודת ה' במשך כל שנות הגלות לא הייתה לריק, וכי בסופו של דבר אפילו מלכי אומות העולם יכירו בייחודו של עם ישראל וירגישו זכות לסייע לו.

מתן הכבוד לעם ישראל והסיוע מצד אומות העולם מופיע בעוד ועוד נבואות, וחשיבותו רבה בתהליך הגאולה. לעניין זה ערך רב לא רק בגלל עצם התועלת שצומחת לעם ישראל מהסיוע הזה, אלא הדבר מעיד על עומק חדירת מושגי הגאולה לתוך גדרי העולם הזה (ראה לקוטי שיחות כרך כג, עמ' 171 ובכללות השיחה).

עניינה של הגאולה, שמושגיה וערכיה נעשים טבעיים ומובנים מאליהם. דברים שכיום אנו נזקקים למחשבה ולהתבוננות כדי להשתכנע בנכונותם, יבואו אז בטבעיות מתוך גדרי העולם עצמו. בכך מתבטא השינוי הגדול שיחול בעולם בזמן הגאולה – העולם עצמו, מצד טבעו וגדריו, ישתנה וייעשה כלי לקבלת האמת.

בבוא הגאולה, כשם שייעלמו המלחמות והשנאות, כך יבין העולם כולו את תפקידו של עם ישראל. וכפי שהנבואה מתארת (ישעיה סא,ה-ו): "וְעָמְדוּ זָרִים וְרָעוּ צֹאנְכֶם, וּבְנֵי נֵכָר – אִכָּרֵיכֶם וְכֹרְמֵיכֶם". תפקידו של העם היהודי יהיה ברור לאומות העולם, כמו שהנביא ממשיך: "וְאַתֶּם, כֹּהֲנֵי ה' תִּקָּרֵאוּ, מְשָׁרְתֵי אֱלֹקֵינוּ יֵאָמֵר לָכֶם"".

מחפשים סגולה עוצמתית שתפתח לכם את שערי הישועה? נסו את זה >>>

 

עוד מאמרי תוכן בנושא מיסטיקה וקבלה
X
  • © כל הזכויות שמורות