דברו איתנו
חדשות יהדות

פעמי משיח: המכתב שנשלח לראש הממשלה ומדבר על גאולה

"כשם שימים אלו הם ימי שבר וחורבן, כך הם מסוגלים ביותר לישועה וגאולה. כך מלמדים חז"ל כי המשיח נולד בתשעה באב, בעיצומו של יום החורבן. המשבר והקושי עצמם הופכים בעזרת השם למשבר של לידה"


11/08/24 | ז' אב התשפ"ד
פעמי משיח: המכתב שנשלח לראש הממשלה ומדבר על גאולה

עוד לא מחוברים לכל מה שיש לנו להציע? הצטרפו לכל הטוב שהכנו לכם ותישארו תמיד מחוברים! הקליקו כאן עכשיו >>>

במכתב מיוחד לראש הממשלה בנימין נתניהו כותב הרב יצחק גינזבורג להכות באויבנו בכל הכוח.

הרב הוא נשיא ישיבת "עוד יוסף חי" ביצהר.

כך הוא כותב:

"לכבוד ראש ממשלת ישראל, בנימין נתניהו, ישמרהו ה' ויחיהו. אני פונה אליך כמנהיג העם היושב בציון, ובמידה רבה ועיקרית, כפי שהיטבת לבטא בנאומך בארה"ב, גם כנציג כל הגויים הטובים שבעולם, שוחרי השלום, הצדק והיושר, המכירים גם בצדקת בעלות עם ישראל על ארץ ישראל, המתנה האלוקית שנתן ה' לעמו, ככתוב בתורה.

אנו נמצאים בימי 'בין המצרים' – בין שבעה-עשר בתמוז לתשעה באב – תקופה בה סבל עם ישראל מאויביו בכל הדורות, כלשון מגילת איכה "כָּל רֹדְפֶיהָּ הִשִיגּוהָּ בֵּין הַמְצָּרִים". גם היום, אויבינו מסביב מרימים ראש ומאיימים לפגוע בנו, ה' יפר עצתם.

אך יש לדעת שכשם שימים אלו הם ימי שבר וחורבן, כך הם מסוגלים ביותר לישועה וגאולה. כך מלמדים חז"ל כי המשיח נולד בתשעה באב, בעיצומו של יום החורבן. המשבר והקושי עצמם הופכים בעזרת השם למשבר של לידה, חבלי לידה וחבלי משיח, ומתוך החשכה בוקע אור גדול, "הָּעָּם הַהֹלְכִים בַחֹשֶך רָּאּו אוֹר גָּדוֹל".

בימינו אלה, כאשר אנו מתקרבים והולכים לימות המשיח, וחשים "כִי בָּאּו בָּנִים עַד מַשְבֵּר וְכֹחַ איִן לְלֵּדָּה" – שומה עלינו להתגבר ולאזור עוז ללידה, מתוך אמונה ובטחון בה', להפוך את הצער והצרה לכוח מניע של פריצה ויציאה מן המיצר אל המרחב.

צריך לדעת שדווקא הניצחון על אויבי ישראל הוא הדרך לשלום-אמת עם בני אומות העולם שוחרי השלום, אלו שאינם מזלזלים בחיי אדם אלא משתייכים לרוב האנושות, התומך בשלום, מתנגד למלחמה ולשפיכות הדמים של ארגוני הטרור למיניהם ברחבי העולם, וגם יודע ומכיר שארץ ישראל שייכת לעם ישראל. על מנהיג אמיתי להקשיב היטב לרחשי הלב של עמו, וברור לכל שכעת רוב עצום של עם ישראל, בארץ ובכל העולם, שואף לנצחון ישראל ומאמין שזו, ורק זו, הדרך לשלום-אמת.

הקדוש ברוך הוא, שומר ישראל, שהעמיד אותך כמנהיג, וודאי יתן לך את הכח לפעול למען העם והארץ. עליך, כראש הממשלה, להתמלא עוז ותעצומות, ולנצל את הימים הללו כדי להכות באויבינו בכל הכח, כדברי דוד המלך "אֶרְדוֹף אוֹיְבַי וְאַשִיגֵּם וְלא אָּשּוב עַד כַּלוֹתָּם", לקיים "הבא להרגך השכם להרגו" ולהכות באויב בכל מקום שהוא.

בעזרת ה', פעולה כזו בימי הסגולה שאנחנו נמצאים בה, תוכל להגיע לשיאה-תכליתה בתשעה באב, כאשר לך תהיה הזכות להיות ה"מיילד" שנותן כח ללידת המשיח בעיצומו של יום החורבן. בברכת "חזק ואמץ" להנהיג בגבורה, ונזכה כולנו מהרה לגאולה האמתית והשלמה בביאת המשיח ובנין בית המקדש "בֵּית תְפִלָּה יִקָּרֵּא לְכָּל הָּעַמִים"".

תלמידו של הרב, הרב איתיאל גלעדי, מסהיר את מטרת מכתב זה:

"קודם כל, יש כאן קריאה, עידוד ונתינת כוח לראש הממשלה לפעול כנדרש, מתוך מודעות לגודל השעה והשליחות שהוטלה עליו מן השמים. המכתב מדגיש שמשבר הוא הזדמנות, וכשם שהימים האלה בפרט, בהם אבלים על החורבן, הם הזדמנות לצמיחה חדשה, כך התייצבות של הטוב כנגד ציר הרוע, בכל התוקף, היא הזדמנות לצמיחה של גאולה, אפשרות לקרב את המשיח. זהו עידוד לגשת למלחמה לא מתוך רוח נכאים ותחושת הכרח שלילית, אלא מתוך רוח גדולה ושאיפה לגאולה. יש כאן הזדמנות היסטורית לראש הממשלה להיות מי ש"מיילד" את המשיח.

עוד דגש של הרב כאן הוא שהעידוד לפעול בכל הכוח כנגד אויבי ישראל לא בא מתוך רצון לחרחר מלחמה, או מתוך התעלמות מהמצב הבין-לאומי, אלא בדיוק להיפך - זו הדרך היחידה לשלום אמת, זה מה שעם ישראל רוצה, וזה גם מה שההגונים והישרים מבני אומות העולם, שהם הרוב, רוצים. ראש הממשלה צריך לייצג את הקו הזה, לא רק בשם עם ישראל, אלא גם בשם כל באי עולם שחפצים טוב".

מחוברים רק לקבוצת ווטסאפ אחת מבית מוקד תהילים ארצי? יש לנו 4! לחצו על אחת מהן להצטרפות:
פרק תהילים יומי | הסגולה היומית | הלכה יומית לנשים | החיזוק היומי המעוצב

חדשות יהדות

אם החטופה במסר לעם ישראל: "אגם נחטפה כי היא יהודייה. והתפקיד שלנו להתנהג כיהודים"

חדשות יהדות

החטוף ששוחרר: "כשחזרתי ישר אמרתי לכולם שאני רוצה להתחיל ללכת עם כיפה ועם ציצית"

חדשות יהדות

החטופה בראיון מטלטל: "סיפרתי לה שזה מבוך אחד ענק וגדול שנמצא מתחת לאדמה"

חדשות יהדות

החטופים ממשיכים לשחזר: "היה על האדמה של הארץ שלנו שואה"

חדשות יהדות

הילדים עולים לישיבה גדולה? הרב מאזוז במסר חשוב

חדשות יהדות

החטופה ששוחררה סופדת לחטופה שנרצחה: "אני פה - ואת נרצחת"

חדשות יהדות

הילד שהיה חטוף מבקש על אביו שבשבי: "אני לא רוצה לגדול יתום"

חדשות יהדות

"כל שנותר היה לדמיין נקודות אור": מה היה הדבר שהחזיק את החטופה בשבי?

חדשות יהדות

החטופה משחזרת: "הוא אמר לי: 'עדיף לך להיות אישה מוסלמית'"

חדשות יהדות

מטורף: האם הרב דב קוק חזה את מתקפת הטילים?

חדשות יהדות

הנבואה שמתחילה להתקיים: ''מצפון ומדרום אוייבינו ימחקו יום אחר יום!''

חדשות יהדות

נועה ארגמני: "כל לילה הייתי נרדמת וחושבת, זה עלול להיות הלילה האחרון בחיי"

חדשות יהדות

"אל נקמות ה', אל נקמות הופיע": לא תאמינו מה קורה בתימן

חדשות יהדות

פעמי משיח: המכתב שנשלח לראש הממשלה ומדבר על גאולה

חדשות יהדות

"הולכים להרוג אותי בלייב": התיעוד המצמרר של החטופה ששוחררה

עוד מאמרי תוכן בנושא חדשות יהדות
X
  • © כל הזכויות שמורות