דברו איתנו
מיסטיקה וקבלה

האם אנחנו יכולים לשמוע 'בת קול' ולראות את מחזה המקדש?

'בת קול' נשמעת בעולם כל יום, ובכל שבת חזון נראה מחזה בית מקדש. האם גם אנו יכולים לראות ולשמוע אותם?


08/08/24 | ד' אב התשפ"ד
האם אנחנו יכולים לשמוע 'בת קול' ולראות את מחזה המקדש?

עוד לא מחוברים לכל מה שיש לנו להציע? הצטרפו לכל הטוב שהכנו לכם ותישארו תמיד מחוברים! הקליקו כאן עכשיו >>>

בעלון "שיחת השבוע" התפרסם מאמר המסביר את עניין מחזה המקדש ובת הקול שנראים ונשמעים מדי פעם. האם כולנו שומעים אוותם?

המאמר לפניכם:

"מַחֲזֵה הַמִּקְדָּשׁ. רבי לוי-יצחק מברדיצ'ב מפרש את עניינה של 'שבת חזון', שבשבת זו מראים לכל יהודי ויהודי במחזה, מרחוק, את בית המקדש השלישי. עולה מייד השאלה: מי רואה מחזה זה? אם רואים אותו צדיקים בלבד ובעלי נשמות גבוהות, לכאורה לא הושגה המטרה, שהיא לעורר את המוני העם לתשובה!

שאלה דומה נשאלת (ראו לקוטי תורה דברים לו,ד) גם על סוגים שונים של 'בת-קול' שיוצאים בכל יום, כפי שמפורט במשנה ובגמרא (אבות פרק ו משנה ב. ברכות ג,א): מי שומע הכרזות אלה של 'בת-קול'? איזו תועלת הן מביאות אם אנשים כמונו אינם שומעים אותן?!

מוסבר בתורת החסידות (לקוטי תורה דברים עא,ד; המשך תרס"ו עמוד קכא), שאכן הכרזותיה של ה'בת-קול' נשמעות אצל כל אדם. אמנם האוזניים הגשמיות אינן שומעות אותה, אך נשמתו של כל יהודי שומעת את ההכרזות האלה ומתעוררת.

הדבר מסביר איך קורה שיהודי מתמלא פתאום הרהורי תשובה, בלי שום סיבה גלויה לכך. התעוררות זו באה מאותה 'בת-קול' עליונה, שנקלטת בנשמה. היא המעוררת את האדם באורח בלתי-מודע ומכניסה בו מחשבות לשוב בתשובה ולתקן את דרכיו.

וכך באשר ל'מחזה' של בית המקדש השלישי. הנשמה קולטת את המחזה הרוחני, ומי שגם גופו מזוכך ומעודן – רואה את הגילוי גם בראייה גשמית ממש  (ראו לקוטי שיחות כרך ט, עמוד 24)".

מחפשים סגולה עוצמתית שתפתח לכם את שערי הישועה? נסו את זה >>>

 

עוד מאמרי תוכן בנושא מיסטיקה וקבלה
X
  • © כל הזכויות שמורות