דברו איתנו
אמונה וביטחון

"הקבלן היה בהלם": המיזם שמשלב חרדים בעבודות הבנייה במקום הערבים

"יש לי חבר, קבלן שאינו שומר מצוות, שהתחיל להעסיק פועלים חרדים. בעבר היה עובד גם בשבתות, אבל עם פועלים חרדים מובן שאין זה אפשרי. החליט להצטרף אליהם ולשמור שבת. כיום אין הוא מפסיק להודות על המתנה שקיבל"


28/07/24 | כ"ב תמוז התשפ"ד
"הקבלן היה בהלם": המיזם שמשלב חרדים בעבודות הבנייה במקום הערבים

עוד לא מחוברים לכל מה שיש לנו להציע? הצטרפו לכל הטוב שהכנו לכם ותישארו תמיד מחוברים! הקליקו כאן עכשיו >>>

בעלון "שיחת בשבוע" פורסם ראיון מעניין שבו התראיין משה אריה טלר שבעקבות המלחמה מספק פועלי בניין חרדים במקום אלו הערבים.

לפניכם הראיון המלא:

"בעקבות טבח שמחת תורה זינק הביקוש לעבודה עברית בבנייה. קבלן חרדי הקים מיזם שמגייס חרדים לעבודה, והקבלנים אינם מפסיקים להודות לו.

תעודת זהות: משה-אריה טלר, בן 26, חסיד סאטמר, יליד בני-ברק, שבה הוא מתגורר. נחשב גורם מרכזי בחשיפה של פועלי בנייה חרדיים לחברות בנייה ישראליות. אחרי טבח שמחת תורה זינק הביקוש לפועלים יהודים. טלר הבין את הפוטנציאל והשאר היסטוריה.

אהבת הבנייה: מילדותי אהבתי לבנות. נהניתי מאוד להרכיב ולפרק. כל יצירה שקשורה בבנייה גרמה לי סיפוק. אחרי החתונה היו לי כמה הצעות עבודה, ודווקא זו הקשורה לבנייה קסמה לי.

קביעות עיתים: בחסידות סאטמר שמים דגש על הבאת פרנסה הביתה, גם על-ידי עבודת כפיים. לכן הרגשתי נוח לגשת לעבודת בנייה. עם זה אני מקפיד מאוד על קביעות עיתים לתורה מדי יום, וגם מפנה חלק מהכנסותיי לענייני תורה ומצוות.

קבלן: התחלתי בעבודות חשמל ואינסטלציה וכל המסתעף. בהמשך עברתי לשיפוצים קטנים, עד שנעשיתי קבלן. אך גם כיום אני מוסיף לעבוד בידיים. אני אוהב את זה. מי שבונה ומחובר לתחום, יבין את דבריי.

חרדים לבנייה: במרוצת השנים קיבצתי סביבי פועלים חרדים רבים, והתוצאות היו גלויות לעיניים. אמינות, מסירות, מקצועיות ואחריות – בכל שלב. בימים האלה אנחנו עובדים במתחם ביטחוני, עם צוות של פועלים חרדים ודתיים.

פרנוסע: אחרי הטבח הקמתי את מיזם 'פרנוסע', ובמרכזו אתר מושקע מאוד, שמנגיש את כל המידע שיהודי חרדי צריך לדעת קודם שהוא נכנס לתחום. לצערי, ערבים פרצו את האתר וכתבו בענק: 'כל מה שתבנו – ייהרס'. טרם הצלחנו לשקם את האתר, אבל אנחנו ממשיכים בכל דרך לעודד את ההשתלבות בעבודות הבנייה, וכך מסייעים הן לפרנסה הן למצוות יישוב הארץ.

ביקוש: שילבתי פועלים חרדים רבים בחברות בנייה. הייתי שותף לפתיחת קורסים במכללות, ולחיבור בין גופי מימון שונים. בכל הערים החרדיות, ובהן בני-ברק, ירושלים, בית שמש ועוד, יש עלייה גדולה בכניסת פועלים חרדים לתחום הבנייה.

עבודה עברית: פתאום הבינו את ערכו של פועל יהודי, שבא לעשות את עבודתו ביושר ובנאמנות. פתאום אין גניבות וחבלות באתרי הבנייה. אנשים אינם פוחדים להכניס פועלים הביתה. גם לקבלנים זה התחיל להשתלם.

שקט, כאן בונים: הפועלים החרדים בולטים יותר ויותר בעת האחרונה במתחמי הבנייה. הקבלנים מגלים אותם ופשוט נהנים. קבלן סיפר לי שראה את הפועל החרדי שלו עובד בלי הפסקה, וביקש ממנו לעצור להפסקה. הפועל אמר לו: "אתה משלם לי על השעות האלה, ולא רציתי לעשות הפסקות על דעת עצמי, כי יש פה חשש גזל". הקבלן היה בהלם למשמע מושגים שלא שמע מעולם.

מתנת השבת: יש לי חבר, קבלן שאינו שומר מצוות, שהתחיל להעסיק פועלים חרדים. בעבר היה עובד גם בשבתות, אבל עם פועלים חרדים מובן שאין זה אפשרי. החליט להצטרף אליהם ולשמור שבת. כיום אין הוא מפסיק להודות על המתנה שקיבל. הוא אמר לי שאינו מבין איך עד היום לא הכיר את המתנה ששמה שבת.

קידוש השם: עובד חרדי חש אחריות גדולה, כי הוא מרגיש שבהתנהגותו הוא מקדש שם שמיים או חלילה להפך. היה פרויקט שלצערי הפסדתי בו הרבה כסף. היו שהמליצו לי לחתוך ולצאת, אבל הבנתי שכאדם חרדי אסור לי לעשות דברים כאלה. סיימתי את הפרויקט עד הסוף, אף-על-פי שהמשך העבודה גרם לי הפסד.

יישוב הארץ: חשיבותה של מצוות יישוב ארץ ישראל נותנת לנו 'דרייב' גדול בעבודה. בפרט בימים האלה, כשאנחנו מבינים את ערכו של פועל יהודי".

מחוברים רק לקבוצת ווטסאפ אחת מבית מוקד תהילים ארצי? יש לנו 4! לחצו על אחת מהן להצטרפות:
פרק תהילים יומי | הסגולה היומית | הלכה יומית לנשים | החיזוק היומי המעוצב

אמונה וביטחון

"אלוקים שמע את התפילות שלי": איבטח את מסיבת הנובה וניצל בנס

אמונה וביטחון

ניצל מהטבח בנס ומעורר אחרים לחזור בתשובה: "כל חיי השתנו שם"

אמונה וביטחון

למה הטילים משוגרים דווקא למירון? ההסבר מהמקורות

אמונה וביטחון

מהכדורגל לבית המדרש: "הייתי נותן גול וחוזר לבית הכנסת"

אמונה וביטחון

מהו הסוד לאושר ולהצלחה?

אמונה וביטחון

במיוחד השנה: מה מסמן לנו השופר של חודש אלול?

אמונה וביטחון

מאפר העל שהחליט לחזור בתשובה בשיא ההצלחה: "הנשמה שלי התחברה למהות של החיים"

אמונה וביטחון

"אליהו הנביא איתי": המוהל מאופקים שהתעקש לא לבטל שתי בריתות בשבעה באוקטובר

אמונה וביטחון

גדולי הרבנים במקום אחד: הבמה הרוחנית המרכזית לצפייה נוחה

אמונה וביטחון

מעודד: ההבטחה מהתורה שהחטופים יוחזרו

אמונה וביטחון

מטורף: יכולים לדמיין מצב שבו תשנאו אדם ולאחר שעה לא תפסיקו להודות לו?

אמונה וביטחון

נלחם בשבעה באוקטובר בקרבות רבים: "הרגשתי שהקב"ה איתנו"

אמונה וביטחון

מה נכתב בזוהר הקדוש על אחרית הימים? והאם זו המציאות כיום?

אמונה וביטחון

מדוע חולצו ששת גופות החטופים דווקא כעת? המסר שיצמרר אתכם

אמונה וביטחון

מרגש: האם נוצת היונה המיוחדת מרמזת על הגאולה הקרובה?

עוד מאמרי תוכן בנושא אמונה וביטחון
X
  • © כל הזכויות שמורות