דברו איתנו
מיסטיקה וקבלה

מסקרן: מה יהיו גבולות ארץ ישראל בזמן הגאולה?

"ימשול מים הדרומי, הנקרא הים האדום, עד ים הצפוני, הוא ים אוקיינוס, ומנהר היוצא מעדן, שהוא תחילת המזרח, עד אפסי ארץ, שהוא סוף המערב"


19/07/24 | י"ג תמוז התשפ"ד
מסקרן: מה יהיו גבולות ארץ ישראל בזמן הגאולה?

עוד לא מחוברים לכל מה שיש לנו להציע? הצטרפו לכל הטוב שהכנו לכם ותישארו תמיד מחוברים! הקליקו כאן עכשיו >>>

בעלון "שיחת השבוע" התפרסם טור העוסק בגבולות ארץ ישראל בזמן הגאולה השלמה.

הנה הטור לפניכם:

"כִּבּוּשׁ לֶעָתִיד. בנבואת בלעם מתוארת שליטתו של המלך המשיח על העולם (במדבר כד,יז-יח): "וּמָחַץ פַּאֲתֵי מוֹאָב וְקַרְקַר כָּל בְּנֵי שֵׁת. וְהָיָה אֱדוֹם יְרֵשָׁה, וְהָיָה יְרֵשָׁה שֵׂעִיר אֹיְבָיו". גם בספר תהילים (עב,ח) מופיע תיאור דומה: "וְיֵרְדְּ מִיָּם עַד יָם, וּמִנָּהָר עַד אַפְסֵי אָרֶץ". אבן-עזרא מפרש שהמשיח ישלוט על כל העולם כולו: "ימשול מים הדרומי, הנקרא הים האדום, עד ים הצפוני, הוא ים אוקיינוס, ומנהר היוצא מעדן, שהוא תחילת המזרח, עד אפסי ארץ, שהוא סוף המערב".

האם הארצות שהמשיח ישלוט עליהן ייחשבו חלק מארץ ישראל? הרמב"ם פוסק (הלכות תרומות פרק א, הלכה ב): "ארץ ישראל האמורה בכל מקום היא הארצות שכובש אותן מלך ישראל או שופט או נביא מדעת רוב ישראל". נמצא אפוא שהארצות שהמשיח יכבוש יקבלו דין של ארץ ישראל.

הרדב"ז אכן מפרש שמלך ישראל שכבש ארצות נוספות על גבולות הארץ המובטחת לישראל, יש להן דין של ארץ ישראל לעניין המצוות התלויות בארץ: "אם נכבש כל ארץ ישראל, ואחר-כך הלך מלך ישראל על-פי בית דין וכבש מקומות, אף-על-פי שאינן מן הארץ שניתנה לאברהם אבינו, יש להן קדושה כשאר ארץ ישראל".

נראה שזו משמעות דברי חז"ל שארץ ישראל תתפשט על כל העולם (ילקוט שמעוני ישעיה רמז תקג). ועוד אמרו חז"ל (שם, יחזקאל רמז שפג): "עתיד הקב"ה להשים אתכם נוחלים מסוף העולם ועד סופו"".

מחפשים סגולה עוצמתית שתפתח לכם את שערי הישועה? נסו את זה >>>

 

עוד מאמרי תוכן בנושא מיסטיקה וקבלה
X
  • © כל הזכויות שמורות