דברו איתנו
אמונה וביטחון

האם דוד המלך יהיה מלך המשיח?

מי יהיה מלך המשיח? והאם הוא ידע שהוא המשיח? ומדוע כדאי שנקדש עצמנו גם בדברים המותרים?


10/06/24 | ד' סיון התשפ"ד
האם דוד המלך יהיה מלך המשיח?

הירשמו עכשיו לתיקון המסוגל להתרת קללות וחסמים בערב ראש השנה ע''י רבני ומקובלי מוקד תהילים ארצי! אל תחמיצו את ההזדמנות הנדירה לפתוח את שערי השפע! לחצו כאן עכשיו >>>

בעלון "שיחת השבוע" ישנו מאמר המתאר את ימי המשיח:

"על ימות המשיח נאמר: "וְעַבְדִּי דָוִד מֶלֶךְ עֲלֵיהֶם וְרוֹעֶה אֶחָד יִהְיֶה לְכֻלָּם... וְדָוִד עַבְדִּי נָשִׂיא לָהֶם לְעוֹלָם" (יחזקאל לז,כד-כה). האם הכוונה שדוד המלך יקום לתחייה ויהיה המשיח? אי-אפשר לפרש כן, שהרי תחילת פעולתו של מלך המשיח תהיה קודם הגאולה, כפי שהרמב"ם מתאר (הלכות מלכים פרק יא הלכה ד) את תהליך צמיחתו ופעולותיו, עד שהוא מגיע לבניין בית המקדש ולגאולה עצמה. שלבים אלה יהיו קודם הגאולה ובוודאי קודם תחיית המתים.

ואולם בכמה מקומות בדברי חז"ל מצאנו אמירות שדוד הוא המשיח. כך נאמר בירושלמי (ברכות פרק ב הלכה ד, וכן הוא באיכה רבה פרק א,נא): "אם מן החיים הוא – דוד שמו; ואם מן המתים הוא – דוד שמו". ה'פני משה' מפרש: "אם מן החיים הוא – יהיה שמו דוד, ואם מן המתים הוא – יהיה דוד בעצמו". גם בפיוט 'אומץ ישעך' הנאמר בהושענא רבה אומרים: "קול צָמַח איש צֶמַח שמו, הוא דוד בעצמו".

מבאר הרבי מליובאוויטש (לקוטי שיחות, כרך לה, עמ' 206) שהכוונה בזה היא שנשמת דוד המלך תתלבש במלך המשיח. בדומה למאמר חז"ל ש"משה הוא גואל ראשון הוא גואל אחרון" (שמות רבה ב,ו; זוהר חלק א, רנג,א) – אף שמשה הוא משבט לוי ואילו המשיח יהיה משבט יהודה. כי הכוונה בזה שנשמת משה תתלבש בגואל האחרון. וכך גם נשמת דוד המלך תתלבש במלך המשיח, שיבוא ויגאלנו בקרוב ממש".

בעלון נוסף נכתב על האופן בו אנו יכולים לקרב את הגאולה:

"התורה מצווה (ויקרא כ,ז): "וְהִתְקַדִּשְׁתֶּם וִהְיִיתֶם קְדֹשִׁים". כוונת הציווי, לדברי המפרשים (רמב"ן על הפסוק): "קדש עצמך במותר לך". כלומר, על האדם לנהוג קדושה ולהגביל את עצמו גם בדברים שהתורה התירה לו.

וכי לא דיי במצוות הרבות שהתורה עצמה נתנה לנו? מתברר (לקוטי שיחות, כרך א, עמ' 256) שבציווי "קדש עצמך במותר לך" טמון עניין נשגב ביותר. אחת המטרות העיקריות של מצוות התורה היא לזכך את נפשו של האדם ולקרבה אל ה', וכאן יש יתרון גדול לעבודה בדרך של "קדש עצמך במותר לך".

כשיהודי מסתפק בקיום המצוות בלבד, ייתכן שהוא עושה זאת מתוך כפייה, באין ברירה; ואולם כשהוא מקדש את עצמו גם בדברים המותרים – זו הוכחה שהתורה והמצוות אינן עול עליו, אלא להפך, הוא מזדהה עימן כל-כך, עד שהוא מחפש דרך להחדיר את אור הקדושה גם בדברים המותרים. לכן עבודה זו דווקא מביאה את הזיכוך הנעלה ביותר.

עבודה זו חיונית לקירוב הגאולה. כשהאדם, בבחירתו החופשית, שם רסן לתאוותיו הגשמיות ומגביל את עצמו גם בדברים המותרים, הוא מסיר את 'הערלה הדקה' שעל ליבו, שאותה אין קיום המצוות עצמו יכול להסיר, וזו הכנה לגאולה השלמה.

אחד החידושים המרכזיים שיתחוללו בביאת המשיח הוא, שאז הקב"ה יתגלה בכל הבריאה כולה. ייפקחו עינינו לראות שהקב"ה שוכן לא רק בענייני תורה ומצוות, אלא בכל פרט של הבריאה. ההכנה להתגלות זו היא ההתקדשות בדברים המותרים דווקא".

מחוברים רק לקבוצת ווטסאפ אחת מבית מוקד תהילים ארצי? יש לנו 4! לחצו על אחת מהן להצטרפות:
פרק תהילים יומי | הסגולה היומית | הלכה יומית לנשים | החיזוק היומי המעוצב

אמונה וביטחון

שמתם לב שכל הפעולות המוצלחות במלחמה קרו בשבת? זו הסיבה למה

אמונה וביטחון

אתם עוקבים אחרי הפלאות? "נפילת חיזבאללה היא במימדים וקצב של מגילת אסתר"

אמונה וביטחון

כיצד נזכה במפלתם של הרשעים?

אמונה וביטחון

מרגישים מועקה לקראת החגים הקרבים? לרבנית ימימה מזרחי יש מסר עבורכם

אמונה וביטחון

"אני לוקח איתי את הקב"ה": בני משפחות החטופים מתחזקים ומחזקים את העם

אמונה וביטחון

הלוחם שקיבל את חייו במתנה פעמיים: "כנראה זה מלאך או בת קול"

אמונה וביטחון

לא תאמינו כיצד הם חזרו ליהדותם: "הסיפור הזה אמיתי לגמרי"

אמונה וביטחון

למה המחבלים נפגעו דווקא בעיניים? התשובה מצמררת

אמונה וביטחון

"אלוקים שמע את התפילות שלי": איבטח את מסיבת הנובה וניצל בנס

אמונה וביטחון

ניצל מהטבח בנס ומעורר אחרים לחזור בתשובה: "כל חיי השתנו שם"

אמונה וביטחון

למה הטילים משוגרים דווקא למירון? ההסבר מהמקורות

אמונה וביטחון

מהכדורגל לבית המדרש: "הייתי נותן גול וחוזר לבית הכנסת"

אמונה וביטחון

מהו הסוד לאושר ולהצלחה?

אמונה וביטחון

במיוחד השנה: מה מסמן לנו השופר של חודש אלול?

אמונה וביטחון

מאפר העל שהחליט לחזור בתשובה בשיא ההצלחה: "הנשמה שלי התחברה למהות של החיים"

עוד מאמרי תוכן בנושא אמונה וביטחון
X
  • © כל הזכויות שמורות