דברו איתנו
שבועות

מה הם שלושת ימי ההגבלה ומה מיוחד בהם?

"ובכן ימצא עזר כנגדו להשליך מעליו גילולי טומאת הנחש ולקבל תוספת קדושה, כאשר היה עם אבותינו הקדושים בימים האלה ובזמן הזה. ואשרי אנוש יעשה זאת להתנהג בקדושה וטהרה כל ו' הימים, ולו יסף הארה יתירה בנשמתו ליראה את השם הנכבד והנורא"


09/06/24 | ג' סיון התשפ"ד
מה הם שלושת ימי ההגבלה ומה מיוחד בהם?

עוד לא מחוברים לכל מה שיש לנו להציע? הצטרפו לכל הטוב שהכנו לכם ותישארו תמיד מחוברים! הקליקו כאן עכשיו >>>

הימים שלפני מתן תורה הם שלשוה ימים שנקראים "שלושת ימי ההגבלה". בשלושה ימים אלו עם ישראל התקדשו לפני קבלת התורה.

כך נכתב על ימים אלו בחומש שמות:

"וַיֹּאמֶר ה' אֶל-מֹשֶׁה לֵךְ אֶל-הָעָם וְקִדַּשְׁתָּם הַיּוֹם וּמָחָר וְכִבְּסוּ שִׂמְלֹתָם. וְהָיוּ נְכֹנִים לַיּוֹם הַשְּׁלִישִׁי, כִּי בַּיּוֹם הַשְּׁלִשִׁי יֵרֵד ה' לְעֵינֵי כָל-הָעָם עַל-הַר סִינָי. וְהִגְבַּלְתָּ אֶת-הָעָם סָבִיב לֵאמֹר הִשָּׁמְרוּ לָכֶם עֲלוֹת בָּהָר וּנְגֹעַ בְּקָצֵהוּ, כָּל-הַנֹּגֵעַ בָּהָר מוֹת יוּמָת. לֹא-תִגַּע בּוֹ יָד כִּי-סָקוֹל יִסָּקֵל אוֹ-יָרֹה יִיָּרֶה, אִם-בְּהֵמָה אִם-אִישׁ לֹא יִחְיֶה בִּמְשֹׁךְ הַיֹּבֵל הֵמָּה יַעֲלוּ בָהָר. וַיֵּרֶד מֹשֶׁה מִן-הָהָר אֶל-הָעָם וַיְקַדֵּשׁ אֶת-הָעָם וַיְכַבְּסוּ שִׂמְלֹתָם. וַיֹּאמֶר אֶל-הָעָם הֱיוּ נְכֹנִים לִשְׁלֹשֶׁת יָמִים, אַל-תִּגְּשׁוּ אֶל-אִשָּׁה".

כלומר, בימים אלו עם ישראל היה צריך להתקדש ולהכין עצמו לקראת קבלת התורה.

חשוב לדעת שגם בימנו אנו - נשארת קדושה גדולה בימים אלו וזהו זזמן טוב לטהר ולזכך את הנפש, לתקן פגמים ולעבוד על יראת שמיים.

כך נכתב על ימים אלו בבספר 'חמדת ימים' :

"ותמיד בקרב הימים האלה לא ימוש מנגד עיניו לחשוב במעמד הר סיני. ויצייר בשכלו איך היו ישראל בטהרה ופרישות בהיותם נצבים נגד ההר מול האלקים, באימה וביראה ברתת ובזיע מפני אשר ירד עליו ה' ברבבות מלאכים, ומשה רבינו עליו השלום אדון כל הנביאים היה בקרב אלה הימים השכם והערב, בין המלך ובין העם, לקבל תשובתם ולהביא את הדברים אל האלקים.

"כי על ידי זכרון זה יעלה מורא על ראשו, ויראה ורעד יבא בו להתקדש עצמו במותר לו, להראות בעצמו כאילו הוא עומד במעמד ההוא, ולא יפנה ימין ושמאל בעסקי העולם הזה. ויעשה תורתו קבע ומלאכתו ועראי מראש חודש סיון עד יום הששי, אף כי אין דרכו בכך ביתר הימים... ובכן ימצא עזר כנגדו להשליך מעליו גילולי טומאת הנחש ולקבל תוספת קדושה, כאשר היה עם אבותינו הקדושים בימים האלה ובזמן הזה. ואשרי אנוש יעשה זאת להתנהג בקדושה וטהרה כל ו' הימים, ולו יסף הארה יתירה בנשמתו ליראה את השם הנכבד והנורא".

לפי המשגיח רבי שלמה וולבה זצ"ל, בימים אלו יש סגולה להצלחה בעסק התורה לכל השנה שתגיע:

"קיבלתי ממורי ורבי זצ"ל הוא רבי שמואל חרקובר זצ"ל כי שלשת ימי הגבלה הם ימי סגולה, מי שלומד בהם בהתמדה רבה ממש בלי ביטול תורה לרגע, שזוהי סגולה להצלחה לכל השנה לעליה בתורה, הוא אמר לי שזה כתוב בספרים הקדושים".

מחוברים רק לקבוצת ווטסאפ אחת מבית מוקד תהילים ארצי? יש לנו 4! לחצו על אחת מהן להצטרפות:
פרק תהילים יומי | הסגולה היומית | הלכה יומית לנשים | החיזוק היומי המעוצב

עוד מאמרי תוכן בנושא שבועות
X
  • © כל הזכויות שמורות