האם מותר לקדש במקום שבו לא אוכלים?
האם מותר לקדש במקום שבו לא אוכלים? ומהם שלושת התנאים?

תקנו חכמים שהקידוש יהיה במקום הסעודה (בין אם זה סעודה על פת או מזונות).
שלוש הגדרות נאמרו בדברי הראשונים, עד היכן יכול אדם להתרחק ועדיין יחשב כמי שאכל במקום הקידוש: א' כל המקומות שבאותו חדר, אפילו אינם רואים זה את זה, נחשבים כמקום אחד. ב' אם רואים ממקום הקידוש את מקום הסעודה, אפילו אם הוא בבית אחר או בחצר, נחשב מקום אחד. ג' אם היתה דעתו בעת הקידוש לעבור לחדר אחר שבאותו מבנה, נחשב עדיין מקום אחד.
לכתחילה יש לקדש ממש במקום הסעודה, וכאשר יש בכך קושי, אפשר לאכול במקום שעונה על שתים משלוש ההגדרות.
מחוברים רק לקבוצת ווטסאפ אחת מבית מוקד תהילים ארצי? יש לנו 4! לחצו על אחת מהן להצטרפות:
פרק תהילים יומי | הסגולה היומית | הלכה יומית לנשים | החיזוק היומי המעוצב
מה אסור לעשות לפני הדלקת נרות חנוכה?
מהו סדר העמדת נרות חנוכה והדלקתם?
מה הזמן המינימלי שנרות חנוכה צריכים לדלוק?
מה קודם: ברכת הפרי או אמירת ה'יהי רצון' בראש השנה?
מתי נכון לאכול את סימני ראש השנה?
האם מותר להקפיא מים בשבת?
האם מותר לכתוב על עוגה אותיות בעזרת סוכריות בשבת?
האם מותר לסחוט ולהוציא שמן ממאכל בשבת?
האם מותר לסחוט פירות בשבת?
האם מותר להכין טחינה בשבת?
איך ניתן לעשות בשבת עיסה רכה?
מהי מלאכת לש?
האם מותר לחתוך סלט לחתיכות קטנות בשבת?
האם מותר להסיר בוץ מבגד שהתלכלך בשבת?
האם מותר לטחון כדור תרופה בשבת?
- © כל הזכויות שמורות