לא לפספס, זה קורה היום: סגולה מיוחדת ביום הילולת ה"מאור ושמש"
א' בתמוז הוא יום ההילולא של רבי קלונימוס קלמן הלוי אפשטיין זצ"ל. אל תפספסו את הסגולה המיוחדת של היום
עוד לא מחוברים לכל הטוב שיש לנו להציע? התחברו עכשיו לקבוצות השונות וולתכנים הייחודיים שלנו ברשתות החברתיות! לחצו כאן >>>
א' בתמוז הוא יום ההילולא של רבי קלונימוס קלמן הלוי אפשטיין זצ"ל.
הרב מגדולי אדמור"י החסידות, רב ומקובל. כינויו המוכר היה "מאור ושמש".
מאור ושמש הוא ספרו של הרב שבו ליקט את תורות רבותיו ותורתו שלו הנוגעות לתורה ולחגים.
יש שיאמרו שזהו "השולחן ערוך" של החסידות.
כך כתב בנו של הרב, שעסק בהוצאת הספר לאור:
"הקדמה מבן המחבר.
לכבוד מרן אביו זצל״הה מתגבר. ויפתח שפתיו וידבר.
ישמחו המיחלים ויגילו המקוים אתם הרי ישראל הרמים אפרתים דודים נבונים ידידים ראו בעיניכם יפעת נועם וזיוו קדושים למרום וקדוש נעימות יתנו מקהלות ורבבות סולו קדשו למלך מלכים נצח בהגלות נגלות אור המזהיר רז נפלא המאיר לארץ ולכל יושניה מנורת המאור כפתורי׳ ופרחי׳ ושמש מרפא בכנפיה היא הכרך הנורא מחברת הקודש אשר מבטן האדם הגדול כענקים יצא ממקום קדוש יתהלך השאיר אחריו ברכה ה״ה כבוד אאמ״ור הרב הקדוש אור ישראל חסידא ופרישא המקובל האלקי המפורסם לשבח כק״ש מו״ה קלונימוס קלמן הלוי עפשטיין זצוקלל"הה הלא המה כידודי אש אשר מפי קדשו התמלטו גחלים בערו ממנו ויט לבבות בני ישראל אחרי עבודתו יתברך באמת והי' מדי חודש בחדשו ומדי שבת בשבתו ובמועדי ה' דרוש דרש להמסתופפיו בצל קדושתו. ואתה שנים טרם הלקח ארון אלקים נכתבו כתבי קודש הללו ע"י מיוחדים שבאנשים מדעתו הקדושה אחד אחד מה ששמעו מפי קדשו בימים ההם ורבות כתב בעצמו ובכבודו. ומה שנכתב ע"י זולתו הָרְאה לפניו ואת אשר יבחר הוא הקדוש והנה קרוב להסתלקותו צוה לקבץ יחד כל החידושים הנפזרים לכרך אחד וראינו יקרת המאמרים בעיניו עד מאד וכי הגדיל תועלתם לפני עדת ישראל שימצא בהם כ"א משיבת נפשו להתהלך במועצות ודעת לפני ה' באור החיים. ובעו"הר מאת הוסרה העטרה מעל ראשינו ועלה לשכנו רבים התאוו לאמר מי ישקנו מים מנהרות נחלי עדנו אחרי כי שמוע עוד קולו מלהבות אש חדלנו וברקי זיקות לפידיו עתה שככו מי יתן ויצא כנוגה זיו הדרת קדושת חידושי תורתו ויהיו לנו לעינים ואני הצעיר כאלה רבות הקשבתי לכן נתתי נפשי בכפי ובכל כוחי נתעודדתי לקבעם בדפוס ולהפיצם בישראל ומה' ישאו ברכה האנשים אשר היו בתומכי ידי הם וכל אשר להם יעלו לזכרון בהיכל ה'. ופני עליון אחלה שבזכות מצוה דרבים אזכה גם אנכי להבנות ממנו. והנה כבוד אדומ"ור הרב הגאון המובהק בוצינא קדישא חכם הכולל נ"י ע"ה פ"ה כק"ש מוהר"רא ליבוש ליפשיטץ נ"י ויופיע אבד"ק וישנצא והגליל. אשר החזיק על ידי בהסכמתו קרא שם הספר הלזה מאור ושמש כי כשמו כן הוא ברקיע השמים הוא למאורות להאיר על הארץ גם לזכר צדיק שם כבוד אא"מו זצל"הה כי חושבנא דדין כחושבן קלונימוס קלמן בן אהרן הלוי בצירוף י"ב אותיות של שמו דהיינו קלונימוס קלמן. ואתה הקורא חביב אודיעך עוד פה שאל תתמה על החפץ כאשר תמצא כתוב בספר הקדוש הלזה שני פרושים זא"ז (אבטיחך כי רק מעט מן המעט כאלה תמצא) אשר לפי הנראה בהשקפה ראשונה בקנה אחד עולים או אחד בשני כלולים כי כזאת קרא לסיבה אשר אודיעך הנה. הנה דרכו בקודש הי' ידוע שלא אמר שום חידוש כ"א מה ששם ה' בפי קדשו לשעתו וכפי אשר רוח ה' נשאו ככה מתלקחת מאמריו הבריקו וממעין גנים נוזלי לבנון מים חיים נבעו ולפעמים על פסוק א' או מאמר מז"ל אמר בזמנים מתחלפים שהי' נראה ענין אחד פעם בקצרה ופעם בארוכה והשומע כתב כל דבר בעתו כאשר שמע. ובהגיע התור ללקוט שושנים ולאספם כאחד לא יכול המאסף לשמור סדרם בהקדם הנאמר ראשון ראשון ולאחר המאוחר ויען שהי' הכרך למראה עיני קדשו ולא עמד ע"ז ואולם עוד הקפיד על מי שרצה להכחיד דבר מדבריו בעבור שנראה בכבלים או בעבור שנמצא מהם כתוב על איזה ספר ובפירוש אמר שלאחר פקיחת העין יורגש מה שהוסיף לשבח או בשנותו את טעמו לכן גם אנכי יראתי לנפשי לשנות דבר מדעתי. ועתה באתי בשאלתי לפני כבוד אחב"י ומה גם לפני בני הנעורים בהיות אולי ימצא בו איזה דבר אשר יקשה ממנו או יתדמה בעיניהם כי זה הוא דבר פשוט לבל יעלה על לבם חלילה להוציא דבה על כבוד אא"מו הרב הקדוש המחבר זצ"ל הנ"ל רק לתלות החסרון הידיעה בעצמם אשר לא יוכלו להשיג כי כבד מהם הדבר או יכול להיות שנפל באיזה מקום איזה טעות סופר עכ"ז יראתי לשלוח יד לשנות ולתקן שום דבר מדעתי וסמכתי על המעיין באמת וצדק שלא לקנטר ח"ו שיבין הדבר לאשורו ויתחמם כנגד אורו ויומתק בחכו דברו. והנה נמצא אחד מיוחד מיקירי ק"ק קראקא כבוד ידידי ואו"נ הרבני המופלג ומושלם הנגיד הגביר נדיב ונכבד המפורסם כבוד מו"ה זאב וואלף בהרבני המופלג הנגיד הגביר המפורסם מו"ה יצחק שעהנבערג נ"י. זכרה לו אלהי לטובה אשר חפץ וחשק להוציא הספר הנחמד הלז לאור עולם לחלקם ביעקב ולהפיצם בישראל גם לתת לכסף מוצא ופזר הון עתק והוזל רב כסף מכיסו לכל הנצרך להדפסה. אמרתי לפעלא טבא יישר כחו וחילו ויהי ה' למשען לו וחפץ ה' בידו יצליח תשואת חן חן לו ישלם ה' פעלו ותהי' משכורתו שלימה מעם ה' אלהי ישראל יהי ה' עמו ובכל אשר יפנה יצליח וזכות וצדקת כבוד א"א הרב המחבר זצל"הה יעמוד לו ולזרעו תמיד כל הימים הלא כה שיח אחיכם השופך רוח נדכו המסיים בשלום ושלום בכפלים יקשיב עליון קול ברכתי ברכת שלום וחיים ונזכה לאור שבעתים ויהי' אור הלבנה כאור החמה בשמים למלאות חורבות ציון וירושלים אמן. היום יום ה' עשרה ימים לחודש טבת".
סגולה גדולה ביום זה:
1. להדליק נר לטובת נשמת הצדיק ולומר: הריני מדליק/ה נר לזכות נשמת רבי קלונימוס קלמן בן אהרון, זכותו תגן עלינו.
2. לתת פרוטה לצדקה (אפשרי בקופת צדקה בבית ובכל מקום) ולומר: הריני נותנ/ת צדקה לזכות נשמת רבי קלונימוס קלמן בן אהרון, זכותו תגן עלינו.
3. לומר פסוקי תהילים, מזמור קי"ט לפי האותיות רבי קלונימוס קלמן נשמה ולפתוח אותם במילים:
הריני אומר/ת פסוקי תהילים לזכות נשמת רבי קלונימוס קלמן בן אהרון, זכותו תגן עלינו.
להלן הפסוקים:
"קלונימוס קלמן"
האות ק' {קמה} קָרָאתִי בְכָל לֵב עֲנֵנִי יְהוָה חֻקֶּיךָ אֶצֹּרָה:
{קמו} קְרָאתִיךָ הוֹשִׁיעֵנִי וְאֶשְׁמְרָה עֵדֹתֶיךָ:
{קמז} קִדַּמְתִּי בַנֶּשֶׁף וָאֲשַׁוֵּעָה (לדבריך) לִדְבָרְךָ יִחָלְתִּי:
{קמח} קִדְּמוּ עֵינַי אַשְׁמֻרוֹת לָשִׂיחַ בְּאִמְרָתֶךָ:
{קמט} קוֹלִי שִׁמְעָה כְחַסְדֶּךָ יְהוָה כְּמִשְׁפָּטֶךָ חַיֵּנִי:
{קנ} קָרְבוּ רֹדְפֵי זִמָּה מִתּוֹרָתְךָ רָחָקוּ:
{קנא} קָרוֹב אַתָּה יְהוָה וְכָל מִצְוֹתֶיךָ אֱמֶת:
{קנב} קֶדֶם יָדַעְתִּי מֵעֵדֹתֶיךָ כִּי לְעוֹלָם יְסַדְתָּם:
האות ל'
{פט} לְעוֹלָם יְהוָה דְּבָרְךָ נִצָּב בַּשָּׁמָיִם:
{צ} לְדֹר וָדֹר אֱמוּנָתֶךָ כּוֹנַנְתָּ אֶרֶץ וַתַּעֲמֹד:
{צא} לְמִשְׁפָּטֶיךָ עָמְדוּ הַיּוֹם כִּי הַכֹּל עֲבָדֶיךָ:
{צב} לוּלֵי תוֹרָתְךָ שַׁעֲשֻׁעָי אָז אָבַדְתִּי בְעָנְיִי:
{צג} לְעוֹלָם לֹא אֶשְׁכַּח פִּקּוּדֶיךָ כִּי בָם חִיִּיתָנִי:
{צד} לְךָ אֲנִי הוֹשִׁיעֵנִי כִּי פִקּוּדֶיךָ דָרָשְׁתִּי:
{צה} לִי קִוּוּ רְשָׁעִים לְאַבְּדֵנִי עֵדֹתֶיךָ אֶתְבּוֹנָן:
{צו} לְכָל תִּכְלָה רָאִיתִי קֵץ רְחָבָה מִצְוָתְךָ מְאֹד:
האות ו'
{מא} וִיבֹאֻנִי חֲסָדֶךָ יְהוָה תְּשׁוּעָתְךָ כְּאִמְרָתֶךָ:
{מב} וְאֶעֱנֶה חֹרְפִי דָבָר כִּי בָטַחְתִּי בִּדְבָרֶךָ:
{מג} וְאַל תַּצֵּל מִפִּי דְבַר אֱמֶת עַד מְאֹד כִּי לְמִשְׁפָּטֶךָ יִחָלְתִּי:
{מד} וְאֶשְׁמְרָה תוֹרָתְךָ תָמִיד לְעוֹלָם וָעֶד:
{מה} וְאֶתְהַלְּכָה בָרְחָבָה כִּי פִקֻּדֶיךָ דָרָשְׁתִּי:
{מו} וַאֲדַבְּרָה בְעֵדֹתֶיךָ נֶגֶד מְלָכִים וְלֹא אֵבוֹשׁ:
{מז} וְאֶשְׁתַּעֲשַׁע בְּמִצְוֹתֶיךָ אֲשֶׁר אָהָבְתִּי:
{מח} וְאֶשָּׂא כַפַּי אֶל מִצְוֹתֶיךָ אֲשֶׁר אָהָבְתִּי וְאָשִׂיחָה בְחֻקֶּיךָ:
האות נ'
{קה} נֵר לְרַגְלִי דְבָרֶךָ וְאוֹר לִנְתִיבָתִי:
{קו} נִשְׁבַּעְתִּי וָאֲקַיֵּמָה לִשְׁמֹר מִשְׁפְּטֵי צִדְקֶךָ:
{קז} נַעֲנֵיתִי עַד מְאֹד יְהוָה חַיֵּנִי כִדְבָרֶךָ:
{קח} נִדְבוֹת פִּי רְצֵה נָא יְהוָה וּמִשְׁפָּטֶיךָ לַמְּדֵנִי:
{קט} נַפְשִׁי בְכַפִּי תָמִיד וְתוֹרָתְךָ לֹא שָׁכָחְתִּי:
{קי} נָתְנוּ רְשָׁעִים פַּח לִי וּמִפִּקּוּדֶיךָ לֹא תָעִיתִי:
{קיא} נָחַלְתִּי עֵדְוֹתֶיךָ לְעוֹלָם כִּי שְׂשׂוֹן לִבִּי הֵמָּה:
{קיב} נָטִיתִי לִבִּי לַעֲשׂוֹת חֻקֶּיךָ לְעוֹלָם עֵקֶב:
האות י'
{עג} יָדֶיךָ עָשׂוּנִי וַיְכוֹנְנוּנִי הֲבִינֵנִי וְאֶלְמְדָה מִצְוֹתֶיךָ:
{עד} יְרֵאֶיךָ יִרְאוּנִי וְיִשְׂמָחוּ כִּי לִדְבָרְךָ יִחָלְתִּי:
{עה} יָדַעְתִּי יְהוָה כִּי צֶדֶק מִשְׁפָּטֶיךָ וֶאֱמוּנָה עִנִּיתָנִי:
{עו} יְהִי נָא חַסְדְּךָ לְנַחֲמֵנִי כְּאִמְרָתְךָ לְעַבְדֶּךָ:
{עז} יְבֹאוּנִי רַחֲמֶיךָ וְאֶחְיֶה כִּי תוֹרָתְךָ שַׁעֲשֻׁעָי:
{עח} יֵבֹשׁוּ זֵדִים כִּי שֶׁקֶר עִוְּתוּנִי אֲנִי אָשִׂיחַ בְּפִקּוּדֶיךָ:
{עט} יָשׁוּבוּ לִי יְרֵאֶיךָ (וידעו) וְיֹדְעֵי עֵדֹתֶיךָ:
{פ} יְהִי לִבִּי תָמִים בְּחֻקֶּיךָ לְמַעַן לֹא אֵבוֹשׁ
האות מ'
{צז} מָה אָהַבְתִּי תוֹרָתֶךָ כָּל הַיּוֹם הִיא שִׂיחָתִי:
{צח} מֵאֹיְבַי תְּחַכְּמֵנִי מִצְוֹתֶךָ כִּי לְעוֹלָם הִיא לִי:
{צט} מִכָּל מְלַמְּדַי הִשְׂכַּלְתִּי כִּי עֵדְוֹתֶיךָ שִׂיחָה לִֿי:
{ק} מִזְּקֵנִים אֶתְבּוֹנָן כִּי פִקּוּדֶיךָ נָצָרְתִּי:
{קא} מִכָּל אֹרַח רָע כָּלִאתִי רַגְלָי לְמַעַן אֶשְׁמֹר דְּבָרֶךָ:
{קב} מִמִּשְׁפָּטֶיךָ לֹא סָרְתִּי כִּי אַתָּה הוֹרֵתָנִי:
{קג} מַה נִּמְלְצוּ לְחִכִּי אִמְרָתֶךָ מִדְּבַשׁ לְפִי:
{קד} מִפִּקּוּדֶיךָ אֶתְבּוֹנָן עַל כֵּן שָׂנֵאתִי כָּל אֹרַח שָׁקֶר:
האות ו'
{מא} וִיבֹאֻנִי חֲסָדֶךָ יְהוָה תְּשׁוּעָתְךָ כְּאִמְרָתֶךָ:
{מב} וְאֶעֱנֶה חֹרְפִי דָבָר כִּי בָטַחְתִּי בִּדְבָרֶךָ:
{מג} וְאַל תַּצֵּל מִפִּי דְבַר אֱמֶת עַד מְאֹד כִּי לְמִשְׁפָּטֶךָ יִחָלְתִּי:
{מד} וְאֶשְׁמְרָה תוֹרָתְךָ תָמִיד לְעוֹלָם וָעֶד:
{מה} וְאֶתְהַלְּכָה בָרְחָבָה כִּי פִקֻּדֶיךָ דָרָשְׁתִּי:
{מו} וַאֲדַבְּרָה בְעֵדֹתֶיךָ נֶגֶד מְלָכִים וְלֹא אֵבוֹשׁ:
{מז} וְאֶשְׁתַּעֲשַׁע בְּמִצְוֹתֶיךָ אֲשֶׁר אָהָבְתִּי:
{מח} וְאֶשָּׂא כַפַּי אֶל מִצְוֹתֶיךָ אֲשֶׁר אָהָבְתִּי וְאָשִׂיחָה בְחֻקֶּיךָ:
האות ס'
{קיג} סֵעֲפִים שָׂנֵאתִי וְתוֹרָתְךָ אָהָבְתִּי:
{קיד} סִתְרִי וּמָגִנִּי אָתָּה לִדְבָרְךָ יִחָלְתִּי:
{קטו} סוּרוּ מִמֶּנִּי מְרֵעִים וְאֶצְּרָה מִצְוֹת אֱלֹהָי:
{קטז} סָמְכֵנִי כְאִמְרָתְךָ וְאֶחְיֶה וְאַל תְּבִישֵׁנִי מִשִּׂבְרִי:
{קיז} סְעָדֵנִי וְאִוָּשֵׁעָה וְאֶשְׁעָה בְחֻקֶּיךָ תָמִיד:
{קיח} סָלִיתָ כָּל שׁוֹגִים מֵחֻקֶּיךָ כִּי שֶׁקֶר תַּרְמִיתָם:
{קיט} סִגִים הִשְׁבַּתָּ כָל רִשְׁעֵי אָרֶץ לָכֵן אָהַבְתִּי עֵדֹתֶיךָ:
{קכ} סָמַר מִפַּחְדְּךָ בְשָׂרִי וּמִמִּשְׁפָּטֶיךָ יָרֵאתִי:
האות ק'
{קמה} קָרָאתִי בְכָל לֵב עֲנֵנִי יְהוָה חֻקֶּיךָ אֶצֹּרָה:
{קמו} קְרָאתִיךָ הוֹשִׁיעֵנִי וְאֶשְׁמְרָה עֵדֹתֶיךָ:
{קמז} קִדַּמְתִּי בַנֶּשֶׁף וָאֲשַׁוֵּעָה (לדבריך) לִדְבָרְךָ יִחָלְתִּי:
{קמח} קִדְּמוּ עֵינַי אַשְׁמֻרוֹת לָשִׂיחַ בְּאִמְרָתֶךָ:
{קמט} קוֹלִי שִׁמְעָה כְחַסְדֶּךָ יְהוָה כְּמִשְׁפָּטֶךָ חַיֵּנִי:
{קנ} קָרְבוּ רֹדְפֵי זִמָּה מִתּוֹרָתְךָ רָחָקוּ:
{קנא} קָרוֹב אַתָּה יְהוָה וְכָל מִצְוֹתֶיךָ אֱמֶת:
{קנב} קֶדֶם יָדַעְתִּי מֵעֵדֹתֶיךָ כִּי לְעוֹלָם יְסַדְתָּם:
האות ל'
{פט} לְעוֹלָם יְהוָה דְּבָרְךָ נִצָּב בַּשָּׁמָיִם:
{צ} לְדֹר וָדֹר אֱמוּנָתֶךָ כּוֹנַנְתָּ אֶרֶץ וַתַּעֲמֹד:
{צא} לְמִשְׁפָּטֶיךָ עָמְדוּ הַיּוֹם כִּי הַכֹּל עֲבָדֶיךָ:
{צב} לוּלֵי תוֹרָתְךָ שַׁעֲשֻׁעָי אָז אָבַדְתִּי בְעָנְיִי:
{צג} לְעוֹלָם לֹא אֶשְׁכַּח פִּקּוּדֶיךָ כִּי בָם חִיִּיתָנִי:
{צד} לְךָ אֲנִי הוֹשִׁיעֵנִי כִּי פִקּוּדֶיךָ דָרָשְׁתִּי:
{צה} לִי קִוּוּ רְשָׁעִים לְאַבְּדֵנִי עֵדֹתֶיךָ אֶתְבּוֹנָן:
{צו} לְכָל תִּכְלָה רָאִיתִי קֵץ רְחָבָה מִצְוָתְךָ מְאֹד:
האות מ'
{צז} מָה אָהַבְתִּי תוֹרָתֶךָ כָּל הַיּוֹם הִיא שִׂיחָתִי:
{צח} מֵאֹיְבַי תְּחַכְּמֵנִי מִצְוֹתֶךָ כִּי לְעוֹלָם הִיא לִי:
{צט} מִכָּל מְלַמְּדַי הִשְׂכַּלְתִּי כִּי עֵדְוֹתֶיךָ שִׂיחָה לִֿי:
{ק} מִזְּקֵנִים אֶתְבּוֹנָן כִּי פִקּוּדֶיךָ נָצָרְתִּי:
{קא} מִכָּל אֹרַח רָע כָּלִאתִי רַגְלָי לְמַעַן אֶשְׁמֹר דְּבָרֶךָ:
{קב} מִמִּשְׁפָּטֶיךָ לֹא סָרְתִּי כִּי אַתָּה הוֹרֵתָנִי:
{קג} מַה נִּמְלְצוּ לְחִכִּי אִמְרָתֶךָ מִדְּבַשׁ לְפִי:
{קד} מִפִּקּוּדֶיךָ אֶתְבּוֹנָן עַל כֵּן שָׂנֵאתִי כָּל אֹרַח שָׁקֶר:
האות נ'
{קה} נֵר לְרַגְלִי דְבָרֶךָ וְאוֹר לִנְתִיבָתִי:
{קו} נִשְׁבַּעְתִּי וָאֲקַיֵּמָה לִשְׁמֹר מִשְׁפְּטֵי צִדְקֶךָ:
{קז} נַעֲנֵיתִי עַד מְאֹד יְהוָה חַיֵּנִי כִדְבָרֶךָ:
{קח} נִדְבוֹת פִּי רְצֵה נָא יְהוָה וּמִשְׁפָּטֶיךָ לַמְּדֵנִי:
{קט} נַפְשִׁי בְכַפִּי תָמִיד וְתוֹרָתְךָ לֹא שָׁכָחְתִּי:
{קי} נָתְנוּ רְשָׁעִים פַּח לִי וּמִפִּקּוּדֶיךָ לֹא תָעִיתִי:
{קיא} נָחַלְתִּי עֵדְוֹתֶיךָ לְעוֹלָם כִּי שְׂשׂוֹן לִבִּי הֵמָּה:
{קיב} נָטִיתִי לִבִּי לַעֲשׂוֹת חֻקֶּיךָ לְעוֹלָם עֵקֶב:
"נשמה"
האות נ'
נֵר לְרַגְלִי דְבָרֶךָ וְאוֹר לִנְתִיבָתִי
נִשְׁבַּעְתִּי וָאֲקַיֵּמָה לִשְׁמֹר מִשְׁפְּטֵי צִדְקֶךָ
נַעֲנֵיתִי עַד מְאֹד יְהֹוָה חַיֵּנִי כִדְבָרֶךָ
נִדְבוֹת פִּי רְצֵה נָא יְהֹוָה וּמִשְׁפָּטֶיךָ לַמְּדֵנִי
נַפְשִׁי בְכַפִּי תָמִיד וְתוֹרָתְךָ לֹא שָׁכָחְתִּי
נָתְנוּ רְשָׁעִים פַּח לִי וּמִפִּקּוּדֶיךָ לֹא תָעִיתִי
נָחַלְתִּי עֵדְוֹתֶיךָ לְעוֹלָם כִּי שְׂשׂוֹן לִבִּי הֵמָּה
נָטִיתִי לִבִּי לַעֲשׂוֹת חֻקֶּיךָ לְעוֹלָם עֵקֶב
האות ש'
שָׂרִים רְדָפוּנִי חִנָּם וּמִדְּבָרְךָ פָּחַד לִבִּי
שָׂשׂ אָנֹכִי עַל אִמְרָתֶךָ כְּמוֹצֵא שָׁלָל רָב
שֶׁקֶר שָׂנֵאתִי וָאֲתַעֵבָה תּוֹרָתְךָ אָהָבְתִּי
שֶׁבַע בַּיּוֹם הִלַּלְתִּיךָ עַל מִשְׁפְּטֵי צִדְקֶךָ
שָׁלוֹם רָב לְאֹהֲבֵי תוֹרָתֶךָ וְאֵין לָמוֹ מִכְשׁוֹל
שִׂבַּרְתִּי לִישׁוּעָתְךָ יְהֹוָה וּמִצְוֹתֶיךָ עָשִׂיתִי
שָׁמְרָה נַפְשִׁי עֵדֹתֶיךָ וָאֹהֲבֵם מְאֹד
שָׁמַרְתִּי פִקּוּדֶיךָ וְעֵדֹתֶיךָ כִּי כָל דְּרָכַי נֶגְדֶּךָ
האות מ'
מָה אָהַבְתִּי תוֹרָתֶךָ כָּל-הַיּוֹם הִיא שִׂיחָתִי
מֵאֹיְבַי תְּחַכְּמֵנִי מִצְוֹתֶךָ כִּי לְעוֹלָם הִיא לִי
מִכָּל מְלַמְּדַי הִשְׂכַּלְתִּי כִּי עֵדְוֹתֶיךָ שִׂיחָה לִי
מִזְּקֵנִים אֶתְבּוֹנָן כִּי פִקּוּדֶיךָ נָצָרְתִּי
מִכָּל אֹרַח רָע כָּלִאתִי רַגְלָי לְמַעַן אֶשְׁמֹר דְּבָרֶךָ
מִמִּשְׁפָּטֶיךָ לֹא סָרְתִּי כִּי אַתָּה הוֹרֵתָנִי
מַה נִּמְלְצוּ לְחִכִּי אִמְרָתֶךָ מִדְּבַשׁ לְפִי
מִפִּקּוּדֶיךָ אֶתְבּוֹנָן עַל כֵּן שָׂנֵאתִי כָּל אֹרַח שָׁקֶר
האות ה'
הוֹרֵנִי יְהֹוָה דֶּרֶךְ חֻקֶּיךָ וְאֶצְּרֶנָּה עֵקֶב
הֲבִינֵנִי וְאֶצְּרָה תוֹרָתֶךָ וְאֶשְׁמְרֶנָּה בְכָל-לֵב
הַדְרִיכֵנִי בִּנְתִיב מִצְוֹתֶיךָ כִּ י בוֹ חָפָצְתִּי
הַט-לִבִּי אֶל-עֵדְוֹתֶיךָ וְאַל אֶל-בָּצַע
הַעֲבֵר עֵינַי מֵרְאוֹת שָׁוְא בִּדְרָכֶךָ חַיֵּנִי
הָקֵם לְעַבְדְּךָ אִמְרָתֶךָ אֲשֶׁר לְיִרְאָתֶךָ
הַעֲבֵר חֶרְפָּתִי אֲשֶׁר יָגֹרְתִּי כִּי מִשְׁפָּטֶיךָ טוֹבִים
הִנֵּה תָּאַבְתִּי לְפִקֻּדֶיךָ בְּצִדְקָתְךָ חַיֵּנִי
4. לאחר אמירת הפסוקים יש לקרוא תפילה זו ולבקש את הישועות:
אקרא לאלוקים עליון לקל גומר עלי. חנני השם כי אליך אקרא כל היום. עזרנו אלוקי ישענו על דבר כבוד שמך והצילנו וכפר על חטאתינו למען שמך. עשה למען שמך, עשה למען ימינך, עשה למען תורתך, עשה למען קדושתך. יהיו לרצון אמרי פי והגיון לבי לפניך ה' צורי וגואלי.
ויהי רצון מלפניך השם אלוקינו ואלוקי אבותינו, כשם ששמעת את תפלות הצדיקים, ועשית עמהם נסים ונפלאות גלויים ונסתרים, וכשם ששמעת את תפילת עבדך רבי קלונימוס קלמן בן אהרון, זכרו לברכה, ועשית עמו נסים ונפלאות, כן תרחם עלינו בעניינו, ותהא נא שעה זו שעת רחמים ועת רצון מלפניך לעשות עמדי (פלוני/ת בן/בת פלונית) נסים ונפלאות גלויים ונסתרים, ותשמע תפילת עבדך ביום הזה (…כאן יפרט בקשתו המיוחדת במילים כל אחד במילים שלה/ו)
ותתן אותי ואת כל בני ביתי וכל עמך בית ישראל בכל מקום שהם לטובה ולברכה לישועה ולנחמה, לחן ולחסד ולרחמים, ותשלח רפואה שלימה לחולי עמך (ובפרט לחולה פלוני/ת בן/ת פלונית) ותזמין לנו פרנסתינו מידך המלאה הפתוחה הקדושה והרחבה, ותצילנו מכל צרה וצוקה, ותוציאנו מאפילה לאורה, וימלאו כל משאלות לבנו לטובה, מעתה ועד עולם אמן סלה.
לכל דבר יש פתרון! נסו את זה >>>
מצפים לישועה? זה מה שאתם צריכים לעשות
סגולה גדולה לעשירות מהגאון הינוקא
סגולות ועצות לפרנסה בשפע
סגולה מפתיעה לזכות לכל הישועות!
סגולה בדוקה ומנוסה לכל הישועות מהגאון הינוקא
חשוב: סגולה לרפואה שלימה, גם למקרים קשים מאוד, מהינוקא
סגולות חשובות לפתיחת המזל מהינוקא
סגול חזקה נגד כישופים
הסגולה שאתם לא מכירים ושתגרום לכם למצוא את האבידה!
זעתר ורוטא: זו הסגולה לשמירה שאתם חייבים להכיר!
על מה חשוב להקפיד בנרות השבת? אל תפספסו!
אל תפספסו: סגולות חשובות לימי בין המצרים
מיוחד דווקא להיום: סגולה לשלום בית
הסגולה הגדולה של היום: יום הילולת רבי אלימלך מליז'נסק זצ"ל
מפתיע: הגוי שמבקש להבין מה פירוש המילים "שמע ישראל" על מנת להינצל במלחמה
- © כל הזכויות שמורות