דברו איתנו
מגזין תהילים

ביצע חסד אחרון וטבע למוות בשטפונות: מי היה מוטי בן שבת ז"ל?

מוטי בן שבת, גבר בן 38 מנהריה, נהרג כאשר הקריב את חייו כשהציל מטביעה בשטפונות בנהריה את קרובי משפחתו


09/01/20 | י"ב טבת התש"פ
מוטי בן שבת

עוד לא מחוברים לכל מה שיש לנו להציע? הצטרפו לכל הטוב שהכנו לכם ותישארו תמיד מחוברים! הקליקו כאן עכשיו >>>

הגשמים היורדים בשבועות האחרונים ברחבי מדינת ישראל גובים את חייהם של תושבים המוצאים עצמכם נסחפים בשטפונות. במקרים רבים, מדובר בשילוב של גשמים עזים בפרק זמן קצר ותשתיות שאינן מסוגלות להתמודד עם כמויות הגשם הרבות.

לאחרונה סבלה העיר נהריה מהצפות שנבעו מעליית מפלס הגעתון בעיר. תשתיות העיר לא הצליחו להתמודד עם כמויות הגשמים הרבות שירדו תוך פרק זמן קצר והציפו את הרחובות. במקביל נלכדו תושבים רבים אשר שהו מחוץ לביתם כשכבישי הוצפו בזרמי מים עזים אשר מנעו מהם כל אפשרות להגיע למעוז חפצם.

למרות השטפונות, לא מעט בעלי רכבים בעיר נהריה העריכו כי יוכלו להתמודד עם זרמי המים ולהגיע למעוז חפצם, ונלכדו באמצע השטפונות. רכב אחד כזה נקלע למצוקה כשניסה לחצות כביש בכיכר נהריה הירוקה. באותה שעה שהה במקום מוטי בן שבת, אשר שמע את זעקות המצוקה שבקעו מן הרכב וזיהה כי מדובר בקרובי משפחתו. מוטי וחבר נוסף נכנסו אל המים הרבים ששטפו את הכביש, על מנת לסייע ללכודים לצאת מן האוטו ולהגיע למקום בטוח.

השניים הצליחו במשימתם, אך החשש כי ברכב נותר פועט הוביל את מוטי לחזור את הרכב, ומוטי נסחף בזרם העז וטבע. בראיון שנתן חברו של מוטי לחדשות 12 אמר: "מוטי הוא חוזר בתשובה שנלחם לקדש שם שמים. הוא כל הזמן רצה לעשות טוב, לזכות רבים, לעשות טוב בעולם". בראיון אחר שנתן לעיתון ידיעות אחרונות סיפר כי הכיר את מוטי בבית הכנסת "משה רבנו" בעיר, בהנהגת הרב שמעון עברי והוסיף: "מוטי תמיד היה מגיע לשיעורים והיה איש מיוחד, דמות שהרבה צעירים למדו ממנו, הרבה הרבה למדו ממנו תורה".באותו ראיון תיאר גם את מה שהתרחש בעת שהגיעו השניים לכיכר: "הוא הראשון שקפץ למים ובכל דבר הוא היה הראשון שמגיע וקופץ וכל בעיה הוא בא ופתר ועזר לכולם. זה שהציל את הנפשות, בסוף גם מסר את הנפש שלו".

באותה כתבה התראיין גם ראש עיריית נהריה, רונן מורלי, אזר מסר את תנחומיו למשפחתו של בן שבת "הבחור גיבור. הלך לחלץ משפחה ולצערנו נסחף. מותו נקבע בשטח, אני הלכתי והשתתפתי במאמצי ההחייאה, אי-אפשר היה לעשות כבר כלום",  ציין  כי הוא מכיר את משפחת בן שבת והוסיף: "אנחנו נחזק אותה, זה אסון כבד לעיר".

שר החינוך, הרב רפי פרץ, ספד למוטי בן שבת בטוויטר: "גיבור ישראל. לא לחם בקרב או זינק אל מחבלים. מוטי בן שבת ראה היום משפחה טובעת בנחל שעלה על גדותיו בנהריה ולא חשב פעמיים וקפץ להציל אותם במחיר קשה ונורא של חייו. מסירות נפש במלוא מובן המילה. יהי זכרך ברוך מוטי, נזכור את תושייתך ואומץ ליבך. עם ישראל מצדיע לך".

מחוברים רק לקבוצת ווטסאפ אחת מבית מוקד תהילים ארצי? יש לנו 4! לחצו על אחת מהן להצטרפות:
פרק תהילים יומי | הסגולה היומית | הלכה יומית לנשים | החיזוק היומי המעוצב

עוד מאמרי תוכן בנושא מגזין תהילים
X
  • © כל הזכויות שמורות