כ"ד טבת -סגולה להיפקד בילדים
סיפור חייה של הצדקת מרים מזרחי, הידועה בכינוי מרים הכובסת, אשר הפוקדים את קברה זוכים לראות פרי בטן
הגברת מרים מזרחי נודעה בירושלים ככובסת ומיילדת, אך לא זכתה בפרי בטן משלה. כיוון שעבדה גם בביתו של רבי שלמה גולדמן, האדמו"ר מזוועהיל זיע"א, התייצבה בפניו יום אחד וביקשה את ברכתו לזרע של קיימא. למרות הבקשה, סירב הצדיק להעניק לה ברכה, אך הגברת מזרחי לא ויתרה והפצירה בו, בבכי ובתחנונים, כי יברך אותה בפרי בטן. הצדיק לא נענה לבקשתה אך מירר בבכי עמה.
לאחר ששאלה אותו הגברת מזרחי, שוב ושוב, מדוע אינו מוכן לברך אותה בפרי בטן, השיב לה הצדיק כי אם תביא לעולם ילד, הוא ילך לעולמו כשיגיע לגיל מצוה, על כן הוא אינו מברכה. גברת מזרחי לא ויתרה על מבוקשה גם לאחר ששמעה את דברי הרב, והוא נעתר לבקשתה ובירך אותה בפרי בטן.
מספרים בירושלים כי כפי שחזה הרב, בהגיעו של הילד למצוות חלה ונפטר. ומרים, למרות האבל על מות בנה היחיד, הקדישה את חייה למעשי חסד. ואילו הרב, הפנה מאז את כל הפונים אליו לקבל ברכה לפרי בטן אל הצדקת, מרים הכובסת, באומרו כי ברכתה תעניק להם את מבוקשם.
בשנת תשכ"ו (1966) הלכה הצדקת לעולמה, והידיעות אודות צדיקותה וגמילות החסדים עברו מפה לאוזן ורבים החלו לפקוד את קברה. מפה לאוזן עברה השמועה כי מי שפוקדים את ציונה ומבקשים ברכה לפרי בטן, זוכים לקבל את מבוקשם, בתנאי אחד. אחרי הביקור בציון, הצדקת פוקדת בחלום את המבקשת פרי בטן, ומודיעה לה ברמז אם נעתרו בשמים לתפילתה. אם לא פקדה הצדקת את המבקשת בחלום, שערי השמיים נותרו נעולים.
קברה של הגברת מרים מזרחי, בת ממה, נמצא בגוש 3 בחלקה 05 בהר המנוחות. כדי להגיע אליו, יש להיכנס בכניסה הראשית ולהמשיך עד לחניון הגדול. שם יש לעלות במדרגות ליד ציונו של הרב משאש שיע"א, ואז לפנות שמאלה. לאחר 45 מטרים, לפנות ימינה ולעלות במדרגות. בסוף גרם המדרגות, יש להמשיך ישר כ-30 מטר עד להגעה לגוש 3 ולחלקה 05, שנמצאת בסוף שורת עצי הברוש משמאל, והציון נמצא תחת סככת הברזל.
המונים נוהגים לפקוד את הציון ביום מותה, כ"ד טבת, כסגולה להיפקד בילדים.
לא יכולים לפקוד את הציון?
סגולה ביום זה:
1. להדליק נר לטובת נשמתה ולומר: הריני מדליק/ה נר לזכות נשמת מרים בת ממה, זכותה תגן עלינו.
2. לתת פרוטה לצדקה (אפשרי בקופת צדקה בבית ובכל מקום) ולומר: הריני נותנ/ת צדקה לזכות נשמת מרים בת ממה, זכותה תגן עלינו.
3. לומר פסוקי תהילים, מזמור קי"ט לפי האותיות מרים נשמה ולפתוח אותם במילים:
הריני אומר/ת פסוקי תהילים לזכות נשמת מרים ממה, זכותה תגן עלינו.
להלן הפסוקים:
"מרים"
האות מ'
מָה אָהַבְתִּי תוֹרָתֶךָ כָּל-הַיּוֹם הִיא שִׂיחָתִי
מֵאֹיְבַי תְּחַכְּמֵנִי מִצְוֹתֶךָ כִּי לְעוֹלָם הִיא לִי
מִכָּל מְלַמְּדַי הִשְׂכַּלְתִּי כִּי עֵדְוֹתֶיךָ שִׂיחָה לִי
מִזְּקֵנִים אֶתְבּוֹנָן כִּי פִקּוּדֶיךָ נָצָרְתִּי
מִכָּל אֹרַח רָע כָּלִאתִי רַגְלָי לְמַעַן אֶשְׁמֹר דְּבָרֶךָ
מִמִּשְׁפָּטֶיךָ לֹא סָרְתִּי כִּי אַתָּה הוֹרֵתָנִי
מַה נִּמְלְצוּ לְחִכִּי אִמְרָתֶךָ מִדְּבַשׁ לְפִי
מִפִּקּוּדֶיךָ אֶתְבּוֹנָן עַל כֵּן שָׂנֵאתִי כָּל אֹרַח שָׁקֶר
האות ר'
רְאֵֽה-עָנְיִ֥י וְחַלְּצֵ֑נִי כִּי-תֽ֝וֹרָתְךָ֗ לֹ֣א שָׁכָֽחְתִּי:
רִיבָ֣ה רִ֭יבִי וּגְאָלֵ֑נִי לְאִמְרָתְךָ֥ חַיֵּֽנִי:
רָח֣וֹק מֵרְשָׁעִ֣ים יְשׁוּעָ֑ה כִּֽי-חֻ֝קֶּיךָ לֹ֣א דָרָֽשׁוּ:
רַחֲמֶ֖יךָ רַבִּ֥ים | יְהוָ֑ה כְּֽמִשְׁפָּטֶ֥יךָ חַיֵּֽנִי:
רַ֭בִּים רֹדְפַ֣י וְצָרָ֑י מֵ֝עֵדְוֹתֶ֗יךָ לֹ֣א נָטִֽיתִי:
רָאִ֣יתִי בֹ֭גְדִים וָֽאֶתְקוֹטָ֑טָה אֲשֶׁ֥ר אִ֝מְרָתְךָ֗ לֹ֣א שָׁמָֽרוּ:
רְ֭אֵה כִּי-פִקּוּדֶ֣יךָ אָהָ֑בְתִּי יְ֝הוָ֗ה כְּֽחַסְדְּךָ֥ חַיֵּֽנִי:
רֹאשׁ-דְּבָרְךָ֥ אֱמֶ֑ת וּ֝לְעוֹלָ֗ם כָּל-מִשְׁפַּ֥ט צִדְקֶֽךָ:
האות י'
יָדֶ֣יךָ עָ֭שׂוּנִי וַֽיְכוֹנְנ֑וּנִי הֲ֝בִינֵ֗נִי וְאֶלְמְדָ֥ה מִצְוֹתֶֽיךָ: עד יְ֭רֵאֶיךָ יִרְא֣וּנִי וְיִשְׂמָ֑חוּ כִּ֖י לִדְבָרְךָ֣ יִחָֽלְתִּי:
יָדַ֣עְתִּי יְ֭הוָה כִּי-צֶ֣דֶק מִשְׁפָּטֶ֑יךָ וֶ֝אֱמוּנָ֗ה עִנִּיתָֽנִי:
יְהִי-נָ֣א חַסְדְּךָ֣ לְנַחֲמֵ֑נִי כְּאִמְרָתְךָ֥ לְעַבְדֶּֽךָ:
יְבֹא֣וּנִי רַחֲמֶ֣יךָ וְאֶֽחְיֶ֑ה כִּי-תֽ֝וֹרָתְךָ֗ שַֽׁעֲשֻׁעָֽי:
יֵבֹ֣שׁוּ זֵ֭דִים כִּי-שֶׁ֣קֶר עִוְּת֑וּנִי אֲ֝נִ֗י אָשִׂ֥יחַ בְּפִקּוּדֶֽיךָ:
יָשׁ֣וּבוּ לִ֣י יְרֵאֶ֑יךָ (וידעו) וְ֝יֹדְעֵ֗י עֵדֹתֶֽיךָ:
יְהִֽי-לִבִּ֣י תָמִ֣ים בְּחֻקֶּ֑יךָ לְ֝מַ֗עַן לֹ֣א אֵבֽוֹשׁ:
האות מ'
מָה אָהַבְתִּי תוֹרָתֶךָ כָּל-הַיּוֹם הִיא שִׂיחָתִי
מֵאֹיְבַי תְּחַכְּמֵנִי מִצְוֹתֶךָ כִּי לְעוֹלָם הִיא לִי
מִכָּל מְלַמְּדַי הִשְׂכַּלְתִּי כִּי עֵדְוֹתֶיךָ שִׂיחָה לִי
מִזְּקֵנִים אֶתְבּוֹנָן כִּי פִקּוּדֶיךָ נָצָרְתִּי
מִכָּל אֹרַח רָע כָּלִאתִי רַגְלָי לְמַעַן אֶשְׁמֹר דְּבָרֶךָ
מִמִּשְׁפָּטֶיךָ לֹא סָרְתִּי כִּי אַתָּה הוֹרֵתָנִי
מַה נִּמְלְצוּ לְחִכִּי אִמְרָתֶךָ מִדְּבַשׁ לְפִי
מִפִּקּוּדֶיךָ אֶתְבּוֹנָן עַל כֵּן שָׂנֵאתִי כָּל אֹרַח שָׁקֶר
"נשמה"
האות נ'
נֵר לְרַגְלִי דְבָרֶךָ וְאוֹר לִנְתִיבָתִי
נִשְׁבַּעְתִּי וָאֲקַיֵּמָה לִשְׁמֹר מִשְׁפְּטֵי צִדְקֶךָ
נַעֲנֵיתִי עַד מְאֹד יְהֹוָה חַיֵּנִי כִדְבָרֶךָ
נִדְבוֹת פִּי רְצֵה נָא יְהֹוָה וּמִשְׁפָּטֶיךָ לַמְּדֵנִי
נַפְשִׁי בְכַפִּי תָמִיד וְתוֹרָתְךָ לֹא שָׁכָחְתִּי
נָתְנוּ רְשָׁעִים פַּח לִי וּמִפִּקּוּדֶיךָ לֹא תָעִיתִי
נָחַלְתִּי עֵדְוֹתֶיךָ לְעוֹלָם כִּי שְׂשׂוֹן לִבִּי הֵמָּה
נָטִיתִי לִבִּי לַעֲשׂוֹת חֻקֶּיךָ לְעוֹלָם עֵקֶב
האות ש'
שָׂרִים רְדָפוּנִי חִנָּם וּמִדְּבָרְךָ פָּחַד לִבִּי
שָׂשׂ אָנֹכִי עַל אִמְרָתֶךָ כְּמוֹצֵא שָׁלָל רָב
שֶׁקֶר שָׂנֵאתִי וָאֲתַעֵבָה תּוֹרָתְךָ אָהָבְתִּי
שֶׁבַע בַּיּוֹם הִלַּלְתִּיךָ עַל מִשְׁפְּטֵי צִדְקֶךָ
שָׁלוֹם רָב לְאֹהֲבֵי תוֹרָתֶךָ וְאֵין לָמוֹ מִכְשׁוֹל
שִׂבַּרְתִּי לִישׁוּעָתְךָ יְהֹוָה וּמִצְוֹתֶיךָ עָשִׂיתִי
שָׁמְרָה נַפְשִׁי עֵדֹתֶיךָ וָאֹהֲבֵם מְאֹד
שָׁמַרְתִּי פִקּוּדֶיךָ וְעֵדֹתֶיךָ כִּי כָל דְּרָכַי נֶגְדֶּךָ
האות מ'
מָה אָהַבְתִּי תוֹרָתֶךָ כָּל-הַיּוֹם הִיא שִׂיחָתִי
מֵאֹיְבַי תְּחַכְּמֵנִי מִצְוֹתֶךָ כִּי לְעוֹלָם הִיא לִי
מִכָּל מְלַמְּדַי הִשְׂכַּלְתִּי כִּי עֵדְוֹתֶיךָ שִׂיחָה לִי
מִזְּקֵנִים אֶתְבּוֹנָן כִּי פִקּוּדֶיךָ נָצָרְתִּי
מִכָּל אֹרַח רָע כָּלִאתִי רַגְלָי לְמַעַן אֶשְׁמֹר דְּבָרֶךָ
מִמִּשְׁפָּטֶיךָ לֹא סָרְתִּי כִּי אַתָּה הוֹרֵתָנִי
מַה נִּמְלְצוּ לְחִכִּי אִמְרָתֶךָ מִדְּבַשׁ לְפִי
מִפִּקּוּדֶיךָ אֶתְבּוֹנָן עַל כֵּן שָׂנֵאתִי כָּל אֹרַח שָׁקֶר
האות ה'
הוֹרֵנִי יְהֹוָה דֶּרֶךְ חֻקֶּיךָ וְאֶצְּרֶנָּה עֵקֶב
הֲבִינֵנִי וְאֶצְּרָה תוֹרָתֶךָ וְאֶשְׁמְרֶנָּה בְכָל-לֵב
הַדְרִיכֵנִי בִּנְתִיב מִצְוֹתֶיךָ כִּ י בוֹ חָפָצְתִּי
הַט-לִבִּי אֶל-עֵדְוֹתֶיךָ וְאַל אֶל-בָּצַע
הַעֲבֵר עֵינַי מֵרְאוֹת שָׁוְא בִּדְרָכֶךָ חַיֵּנִי
הָקֵם לְעַבְדְּךָ אִמְרָתֶךָ אֲשֶׁר לְיִרְאָתֶךָ
הַעֲבֵר חֶרְפָּתִי אֲשֶׁר יָגֹרְתִּי כִּי מִשְׁפָּטֶיךָ טוֹבִים
הִנֵּה תָּאַבְתִּי לְפִקֻּדֶיךָ בְּצִדְקָתְךָ חַיֵּנִי
4. לאחר אמירת הפסוקים יש לקרוא תפילה זו ולבקש את הישועה:
אקרא לאלוקים עליון לקל גומר עלי. חנני השם כי אליך אקרא כל היום. עזרנו אלוקי ישענו על דבר כבוד שמך והצילנו וכפר על חטאתינו למען שמך. עשה למען שמך, עשה למען ימינך, עשה למען תורתך, עשה למען קדושתך. יהיו לרצון אמרי פי והגיון לבי לפניך ה' צורי וגואלי.
ויהי רצון מלפניך השם אלוקינו ואלוקי אבותינו, כשם ששמעת את תפלות הצדיקים, ועשית עמהם נסים ונפלאות גלויים ונסתרים, וכשם ששמעת את תפילת שפחתך, מרים בת ממה, זכרה לברכה, ועשית עמה נסים ונפלאות, כן תרחם עלינו בעניינו, ותהא נא שעה זו שעת רחמים ועת רצון מלפניך לעשות עמדי (פלוני/ת בן/בת פלונית) נסים ונפלאות גלויים ונסתרים, ותשמע תפילת עבדך ביום הזה (…כאן יפרט בקשתו המיוחדת במילים כל אחד במילים שלה/ו)
ותתן אותי ואת כל בני ביתי וכל עמך בית ישראל בכל מקום שהם לטובה ולברכה לישועה ולנחמה, לחן ולחסד ולרחמים, ותשלח רפואה שלימה לחולי עמך (ובפרט לחולה פלוני/ת בן/ת פלונית) ותזמין לנו פרנסתינו מידך המלאה הפתוחה הקדושה והרחבה, ותצילנו מכל צרה וצוקה, ותוציאנו מאפילה לאורה, וימלאו כל משאלות לבנו לטובה, מעתה ועד עולם אמן סלה.
מי לא רוצה נחת מהילדים? ומי לא ירצה תפילה מיוחדת על כך?
לחצו כאן להשתדלות >>
מחוברים רק לקבוצת ווטסאפ אחת מבית מוקד תהילים ארצי? יש לנו 4! לחצו על אחת מהן להצטרפות:
פרק תהילים יומי | הסגולה היומית | הלכה יומית לנשים | החיזוק היומי המעוצב
מה כתב האדמו''ר למשפחת אסולין על פטירת ביתם אדל ז''ל?
מעלת השכחה - מסר מחזק מהרב רפאל אביטן
גם אתם תופתעו: למה קראה האישה לביתה בשם 'שלהבת'?
לשמור שמיטה - או שהשמיטה שומרת עלינו?
מתוך הכישלון נולדים התיקון והעליה הרוחנית
מפתיע: מי כתב את הפתק המסתורי שהונח על שולחנו של הרב?
מרגש: ביקור בגן החיות הפך לשיעור לחיים שלמים
’’מאחלת לך הצלחה בישיבה של מעלה...’’ המכתב המצמרר שכתבה האם השכולה לבנה ההרוג מאסון מירון
איך אני יכול לזכות לקרבת השם?
מה עושים כשיש רעיונות חדשים?
’’כשנכנסתי אחרי 3 חודשים אל הרופא שהיה אמור לנתח אותי, הוא כמעט נפל והתעלף...’’
מצמרר: מה יקרה לכל אחד מאיתנו כשנפתח את המכתב מבורא עולם?
הרב אלימלך בידרמן: כך עומדים בניסיונות
מופלא: "סימן עשיתי לעצמי, אם אפגוש אדם שיעניק לי חיבה ואהבה למרות שאיני מכירו, אדע כי זה האיש שלו אפקיד את כספי’’
מה הסיכוי למצוא משקפיים אבודים בקרקעית הכינרת?
- © כל הזכויות שמורות