דברו איתנו
החיזוק היומי

מדוע אסף המורה את התפוח שהניח הילד בצד הדרך?

מה ראה המורה בתפוח שהניח הילד בצד הדרך, ומה אנו יכולים ללמוד מאותו מורה


14/05/19 | ט' אייר התשע"ט
בורא פרי העץ

עוד לא מחוברים לכל הטוב שיש לנו להציע? התחברו עכשיו לקבוצות השונות וולתכנים הייחודיים שלנו ברשתות החברתיות! לחצו כאן >>>

ילד אחד יצא לבית הספר כשבידו תפוח עץ. כשהחל הילד לנגוס בתפוח ראה בו נקודת ריקבון קטנה. הכניסו לתוך שקית והניחו בצד הדרך. הבחין המורה שלו במעשיו, לקח את התפוח, חתך את המקום הרקוב והביאו לבית הספר. שם, חתך את התפוח לעשרים חלקים, חילק לכל התלמידים והם בירכו על התפוח.

אמר המורה לתלמידים: "בתפוח היה ריקבון קטן, אבל רובו היה טוב, היו בו עשרים ברכות."

כשתפוח מעט רקוב סביר להניח שנתחיל ל"נתח" אותו כדי להוציא את החלקים הטובים שבו. אולם כשיש באדם חלקים רקובים אנו ממהרים להשליך אותו מעלינו, ולא מבינים שיש בו חלקים גדולים יותר של טוב וברכה. 

כל אדם נוצר עם מידות חסרות שעליהן הוא צריך לעבוד ולשפר במהלך חייו. גם בך יש חלקים רקובים שאותם אתה צריך ויכול להבריא. כשם שאתה רוצה שיבליטו את החלקים הטובים שבך, אלה שמלאי ברכה וחסד, כך אתה, תשליך מעיניך את מגרעות האחר ותבליט את הטוב שבו.

הברכה שלך תגיע כשתחפש "ברכות" באחרים, גם בתפוח רקוב יש עשרים ברכות.

(ספר החיזוק היומי)

 

מחוברים רק לקבוצת ווטסאפ אחת מבית מוקד תהילים ארצי? יש לנו 4! לחצו על אחת מהן להצטרפות:
פרק תהילים יומי | הסגולה היומית | הלכה יומית לנשים | החיזוק היומי המעוצב

עוד מאמרי תוכן בנושא החיזוק היומי
X
  • © כל הזכויות שמורות