רש"י לתהילים
פירושו של רש"י לתהילים - פרק סג’
במזמור זה שכתב דוד המלך, אנו זוכים לראות את האמונה החזקה והבטחון שהיה לדוד בשם יתברך, רש"י מפרש ומזכה בהבנת הדברים
03/08/19 | ב' אב התשע"ט
עוד לא מחוברים לכל הטוב שיש לנו להציע? התחברו עכשיו לקבוצות השונות וולתכנים הייחודיים שלנו ברשתות החברתיות! לחצו כאן >>>
תהילים פרק-סג
{א} מִזְמ֥וֹר לְדָוִ֑ד בִּ֝הְיוֹת֗וֹ בְּמִדְבַּ֥ר יְהוּדָֽה: {ב} אֱלֹהִ֤ים | אֵלִ֥י אַתָּ֗ה אֲֽשַׁחֲ֫רֶ֥ךָּ צָמְאָ֬ה לְךָ֨ | נַפְשִׁ֗י כָּמַ֣הּ לְךָ֣ בְשָׂרִ֑י בְּאֶֽרֶץ-צִיָּ֖ה וְעָיֵ֣ף בְּלִי-מָֽיִם: {ג} כֵּ֭ן בַּקֹּ֣דֶשׁ חֲזִיתִ֑יךָ לִרְא֥וֹת עֻ֝זְּךָ֗ וּכְבוֹדֶֽךָ: {ד} כִּי-ט֣וֹב חַ֭סְדְּךָ מֵֽחַיִּ֗ים שְׂפָתַ֥י יְשַׁבְּחֽוּנְךָ: {ה} כֵּ֣ן אֲבָרֶכְךָ֣ בְחַיָּ֑י בְּ֝שִׁמְךָ אֶשָּׂ֥א כַפָּֽי: {ו} כְּמ֤וֹ חֵ֣לֶב וָ֭דֶשֶׁן תִּשְׂבַּ֣ע נַפְשִׁ֑י וְשִׂפְתֵ֥י רְ֝נָנ֗וֹת יְהַלֶּל-פִּֽי:{ז} אִם-זְכַרְתִּ֥יךָ עַל-יְצוּעָ֑י בְּ֝אַשְׁמֻר֗וֹת אֶהְגֶּה-בָּֽךְ: {ח} כִּֽי-הָיִ֣יתָ עֶזְרָ֣תָה לִּ֑י וּבְצֵ֖ל כְּנָפֶ֣יךָ אֲרַנֵּֽן: {ט} דָּבְקָ֣ה נַפְשִׁ֣י אַחֲרֶ֑יךָ בִּ֝֗י תָּמְכָ֥ה יְמִינֶֽךָ: {י} וְהֵ֗מָּה לְ֭שׁוֹאָה יְבַקְשׁ֣וּ נַפְשִׁ֑י יָ֝בֹ֗אוּ בְּֽתַחְתִּיּ֥וֹת הָאָֽרֶץ: {יא} יַגִּירֻ֥הוּ עַל-יְדֵי-חָ֑רֶב מְנָ֖ת שֻׁעָלִ֣ים יִהְיֽוּ: {יב} וְהַמֶּלֶךְ֮ יִשְׂמַ֪ח בֵּאלֹ֫הִ֥ים יִ֭תְהַלֵּל כָּל-הַנִּשְׁבָּ֣ע בּ֑וֹ כִּ֥י יִ֝סָּכֵ֗ר פִּ֣י דֽוֹבְרֵי-שָֽׁקֶר:פירוש רש"י
{א} במדבר יהודה. בורח מפני שאול : {ב} אשחרך. אבקש ואדרוש לך כמו ושחרתני ואינני (איוב ז'), אם אתה תשחר אל אל (שם ח') : צמאה לך נפשי. צמא ותאב אני לבוא אליך בבית תפלתך : כמה לך בשרי. לשון תאוה ואין לו דמיון : בארץ ציה. במדבר : {ג} כן בקדש חזיתך וגו'. כמו כאשר צמאתי לראות עוזך וכבודך כדרך שחזיתיך במקדש משכן שילה תשבע נפשי במראות עזך וכבודך : {ה} כן אברכך בחיי. כמו אז כי אז מתרגמינן ובכן, כלומר אז כשאבא לפניך אברכך כל ימי חיי : בשמך אשא כפי. להתפלל ולהלל : {ו} ושפתי רננות. לשונות של רננות כמו (בראשית י''א) ויהי כל הארץ שפה אחת דמתרגמינן לישנא חד : {ז} על יצועי. כשאני שוכב על משכבי אני זוכר אהבתך : באשמורות.הלילה : אהגה בך. אחשב בך : {ט} בי תמכה ימינך. שלא אפול : {י} והמה. אויבי : לשואה יבקשו נפשי. באים עלי במארב ביום אפילה שלא ארגיש בהם : יבאו בתחתיות הארץ. במקום שפל שאול ושוחה יבאו ויפלו : {יא} יגירוהו על ידי חרב. יבואו על רודפי אויבים ויגירוהו כל אחד מהם ע''י חרב שימיתו אותו ומקרא קצר הוא זה שלא פי' מי יגירוהו, יגירוהו לשון גרירה כמו מוגרים במורד (מיכה א') פרץ נחל מעם גר (איוב כ''ח). (מצאתי, מנת שועלים. ישובם חרב שועלים ילכו בו) : {יב} והמלך ישמח. על עצמו היה אומר שהרי כבר היה נמשח : יתהלל כל הנשבע בו. כשיראו שתושיעני יתהללו ויתפארו כל הדבקי' בך ונשבעים בשמך : כי יסכר. יסתם כמו ויסכרו כל מעינות תהום רבה (בראשית ח')מחוברים רק לקבוצת ווטסאפ אחת מבית מוקד תהילים ארצי? יש לנו 4! לחצו על אחת מהן להצטרפות:
פרק תהילים יומי | הסגולה היומית | הלכה יומית לנשים | החיזוק היומי המעוצב
רש"י לתהילים
פירושו של רש"י לתהילים - פרק נה’
רש"י לתהילים
פירושו של רש"י לתהילים - פרק סה’
רש"י לתהילים
פירושו של רש"י לתהילים - פרק סד’
רש"י לתהילים
פירושו של רש"י לתהילים - פרק סו’
רש"י לתהילים
פירושו של רש"י לתהילים - פרק סב’
רש"י לתהילים
פירושו של רש"י לתהילים - פרק סג’
רש"י לתהילים
פירושו של רש"י לתהילים - פרק סא’
רש"י לתהילים
פירושו של רש"י לתהילים - פרק ס’
רש"י לתהילים
פירושו של רש"י לתהילים - פרק נט’
רש"י לתהילים
פירושו של רש"י לתהילים - פרק נח’
רש"י לתהילים
פירושו של רש"י לתהילים - פרק נז’
רש"י לתהילים
פירושו של רש"י לתהילים פרק נ"ו
רש"י לתהילים
פירושו של רש"י לתהילים - פרק נא’
רש"י לתהילים
פירושו של רש"י לתהילים - פרק נב’
רש"י לתהילים
פירושו של רש"י לתהילים - פרק נג’
עוד מאמרי תוכן בנושא רש"י לתהילים
- © כל הזכויות שמורות