פירושו של רש"י לתהילים - פרק נז’
רשי מבאר במזמור זה שדוד המלך היה קרוב למות, וביקש מהקדוש ברוך הוא לחונן אותו, הוא ממשיך ומהלל אותו יתברך, ומזכיר את נאמנותו כלפיו
עוד לא מחוברים לכל הטוב שיש לנו להציע? התחברו עכשיו לקבוצות השונות וולתכנים הייחודיים שלנו ברשתות החברתיות! לחצו כאן >>>
תהילים פרק-נז
{א} לַמְנַצֵּ֣חַ אַל-תַּ֭שְׁחֵת לְדָוִ֣ד מִכְתָּ֑ם בְּבָרְח֥וֹ מִפְּנֵי-שָׁ֝א֗וּל בַּמְּעָרָֽה: {ב} חָנֵּ֤נִי אֱלֹהִ֨ים | חָנֵּ֗נִי כִּ֥י בְךָ֮ חָסָ֪יָה נַ֫פְשִׁ֥י וּבְצֵֽל-כְּנָפֶ֥יךָ אֶחְסֶ֑ה עַ֝֗ד יַעֲבֹ֥ר הַוּֽוֹת: {ג} אֶ֭קְרָא לֵֽאלֹהִ֣ים עֶלְי֑וֹן לָ֝אֵ֗ל גֹּמֵ֥ר עָלָֽי: {ד} יִשְׁלַ֤ח מִשָּׁמַ֨יִם | וְֽיוֹשִׁיעֵ֗נִי חֵרֵ֣ף שֹׁאֲפִ֣י סֶ֑לָה יִשְׁלַ֥ח אֱ֝לֹהִ֗ים חַסְדּ֥וֹ וַאֲמִתּֽוֹ: {ה} נַפְשִׁ֤י | בְּת֥וֹךְ לְבָאִם֮ אֶשְׁכְּבָ֪ה לֹ֫הֲטִ֥ים בְּֽנֵי-אָדָ֗ם שִׁ֭נֵּיהֶם חֲנִ֣ית וְחִצִּ֑ים וּ֝לְשׁוֹנָ֗ם חֶ֣רֶב חַדָּֽה: {ו} ר֣וּמָה עַל-הַשָּׁמַ֣יִם אֱלֹהִ֑ים עַ֖ל כָּל-הָאָ֣רֶץ כְּבוֹדֶֽךָ: {ז} רֶ֤שֶׁת | הֵכִ֣ינוּ לִפְעָמַי֮ כָּפַ֪ף נַ֫פְשִׁ֥י כָּר֣וּ לְפָנַ֣י שִׁיחָ֑ה נָפְל֖וּ בְתוֹכָ֣הּ סֶֽלָה: {ח} נָ֘כ֤וֹן לִבִּ֣י אֱ֭לֹהִים נָכ֣וֹן לִבִּ֑י אָ֝שִׁ֗ירָה וַאֲזַמֵּֽרָה: {ט} ע֤וּרָה כְבוֹדִ֗י ע֭וּרָֽה הַנֵּ֥בֶל וְכִנּ֗וֹר אָעִ֥ירָה שָּֽׁחַר: {י} אוֹדְךָ֖ בָעַמִּ֥ים | אֲדֹנָ֑י אֲ֝זַמֶּרְךָ֗ בַּלְאֻמִּֽים:{יא} כִּֽי-גָדֹ֣ל עַד-שָׁמַ֣יִם חַסְדֶּ֑ךָ וְֽעַד-שְׁחָקִ֥ים אֲמִתֶּֽךָ: {יב} ר֣וּמָה עַל-שָׁמַ֣יִם אֱלֹהִ֑ים עַ֖ל כָּל-הָאָ֣רֶץ כְּבוֹדֶֽךָ:
פירוש רש"י
{א} למנצח אל תשחת. כך כינה דוד המזמור הזה בשביל שהיה קרוב למות, ויסד מזמור זה לאמר אל תשחת אותי ה' : {ב} חנני, חנני. חנני שלא אהרוג ושלא אהרג : עד יעבור הוות. עד תעבור הרעה :{ד} חרף שאפי. ויושיעני מחרפת שאפי האומר לבלעני, שאפי גולושנט''מוי בלע''ז : {ה} נפשי בתוך לבאם. אבנר ועמשא שהיו לבאים בתורה ואינם מוחים בשאול : אשכבה לוהטים. אשכבה בלוהטים אנפנבלוייאנ''ץ בלע''ז, בין הזיפים שלוהטים אחר ל' הרע : {ו} רומה על השמים. הסתלק מן התחתונים שאינם כדי שתשרה שכינתך ביניהם על הארץ תתכבד בזו : {ז} כפף נפשי. האויב : נפלו בתוכה. סופן ליפול בתוכה, כפף קלי''נא בלע''ז, לשון וזוקף לכל הכפופים (לקמן קמ''ה) : {ח} נכון לבי אלהים נכון לבי. נאמן עמך במדת הדין ונאמן עמך במדת הרחמים : {ט} עורה כבודי. ולא אישן עד שלש שעות בכבודי כשאר מלכים : עורה הנבל וכנור. העירה אותי אתה הנבל וכנור התלוי על מטתי פתוח לצד הצפון וכיון שמגיע חצות לילה רוח צפונית מנשבת בו ודוד עומד ועוסק בתורה :אעירה שחר. אני מעורר את השחר ואין השחר מעוררני :
מחוברים רק לקבוצת ווטסאפ אחת מבית מוקד תהילים ארצי? יש לנו 4! לחצו על אחת מהן להצטרפות:
פרק תהילים יומי | הסגולה היומית | הלכה יומית לנשים | החיזוק היומי המעוצב
פירושו של רש"י לתהילים - פרק נה’
פירושו של רש"י לתהילים - פרק סה’
פירושו של רש"י לתהילים - פרק סד’
פירושו של רש"י לתהילים - פרק סו’
פירושו של רש"י לתהילים - פרק סב’
פירושו של רש"י לתהילים - פרק סג’
פירושו של רש"י לתהילים - פרק סא’
פירושו של רש"י לתהילים - פרק ס’
פירושו של רש"י לתהילים - פרק נט’
פירושו של רש"י לתהילים - פרק נח’
פירושו של רש"י לתהילים - פרק נז’
פירושו של רש"י לתהילים פרק נ"ו
פירושו של רש"י לתהילים - פרק נא’
פירושו של רש"י לתהילים - פרק נב’
פירושו של רש"י לתהילים - פרק נג’
- © כל הזכויות שמורות